چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۷۸۲۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس فرآورده های لبنی

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از ۵۰۰۰ تومان است، گفت: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می‌شود.

سید احمد مقدسی  در پاسخ به این سوال که چرا شرکتهای لبنی مدعی‌اند شیرخام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰ تومان از دامداری‌ها خریداری می‌کنند، در حالی که قیمت مصوب شیر خام ۳۱۰۰ تومان است؟ گفت: قیمت مصوب شیر خام ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل و نقل تا کارخانه حدود ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان می شود و بیش از ۴۰۰۰ تومان به دست کارخانه‌ها نمی‌رسد.
 
وی ادامه داد: قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از ۵۰۰۰ تومان است، زیرا دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دامداری را تامین نکرده است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری ها نیز گفت: بانک مرکزی نمی تواند ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های دامی را تامین کند و توزیع نهاده‌ها قطره چکانی است؛ به طوری که دولت از ابتدای سال تا کنون ۳۵ درصد از نهاده‌های مورد نیاز گاوداری‌های شیری را تامین کرده و ۶۵ درصد مابقی نیز از بازار آزاد تهیه شده است.
 
به گفته وی قیمت جو و ذرت در بازار آزاد سه برابر قیمت مصوب و قیمت سویا نیز پنج برابر قیمت مصوب آن است و این افزایش قیمت ها تولیدکننده را از پا در می‌آورد.
 
وی اضافه کرد: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می شود.
(چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹) ۲۰:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها