چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۷۸۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شرکت مازندرانی امسال ۱۷ هزار تن گوشت ماهی خاویاری صادر کرد

یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماهیان خاویاری مازندران با اعلام این که شرکتش امسال ۱۷ هزار تن گوشت ماهی خاویاری صادر کرد ، گفت که ۹۰ درصد صادرات به روسیه بود و با توجه به تبادل تجاري میان دو طرف با " روبل " ، این ظرفیت قابل افزایش است.

بهزاد  اسلامی که مدیر ارشد عملیات شرکت خاویاری  قره برون جویبار است ، افزود : خوشبختانه در نقل و انتقال روبل تاکنون مشکلی وجود نداشته است ولی تداوم این روند و افزایش صادرات نیازمند حمایت است.
 
وی بر ضرورت تکمیل پایانه صادرات ماهیان خاویاری در مازندران تاکید کرد و گفت که در صورت بهره برداری از این پایانه ، ایران به یکی از متولیان نرخ گذار و عرضه خاویار جهان تبدیل می شود.
 
کار ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران با نام " روماک " آبان ۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار با هدف ایجاد همه تجهیزات لازم برای تسریع و تسهیل در صادرات آغاز شد. فاز اول این مجموعه توانایی آماده سازی بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را دارد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در شرف تکمیل است.
 
این پایانه ۷۸ هزار متر مربع سالن های آماده سازی ، نگهداری ، ذخیره سازی ، بسته بندی ، رنگ آوری و سایر خدمات پنجره دولت را در اختیار دارد و در فاز اول با ۲۵۰ نفر نیرو شروع به کار خواهد کرد و  با تکمیل ۲ فاز دیگر میزان اشتغال در آن به یکهزار نفر خواهد رسید.
 
پایانه روماک دارای سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز است و وعده داده شده که در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه فراهم می کند.
 
آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه تعیین شده است.
 
پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک در فهرست طرح های اولویت دار مازندران برای افتتاح در سال جاری قرار دارد.
 
اسلامی همچنین از عرضه حدود ۸۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در سال جاری در داخل کشور خبر داد و گفت که بی ثباتی قیمت ها یکی از مشکلات جدی پرورش ماهیان خاویاری است که در صورت نبود تدابیر لازم بر صادرات اثرگذاری خواهد کرد.
 
وی افزود : بازگشت خاویار ایران به بازارهای جهانی به حمایت نیاز دارد چون محصولات شیلاتی همواره به عنوان یک غذای مهم در دنیا محسوب  می شود و روسیه بزرگ ترین بازار برای ایران به خصوص آبزیان مازندران است.
 
او ادامه داد : در حالی که برای رقابت در حفظ و گسترش بازار جهانی نیاز به ثبات اقتصادی است و هزینه های تمام شده نباید نوسان شدیدی داشته باشد ، اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد این موضوع در داخل کشور هستیم.
 
اسلامی با توضیح این نکته که  بیشتر خوراک ماهیان تولیدی در شرکت قره برون در داخل استان تامین می شود ، گفت : البته  برخی از ویتامین های مهم وارداتی و گران است.
(چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها