پنج شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۶۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد ۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای؛ ۳ هزار و ۳۰۰ تن‌ چای صادر شد

جهان ساز از رشد ۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و گفت: ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از رشد ۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
او افزود: تاکنون ۴۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی پس از تامین اعتبار به حسابشان واریز می‌شود.
به گفته جهان ساز، ۴۶ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۵۶ درصد درجه ۲ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک تا ۲ درصد میزان برگ سبز درجه یک رشد داشته است.
رئیس سازمان چای با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود، گفت: تاکنون ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال شده و پیش بینی می‌شود که آمار نهایی برداشت به ۱۳۲ هزار تن برسد.
جهان ساز از ثبات قیمت چای نسبت به ۲ ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو چای خشک با نرخ ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، هر چند ممکن است چای با کیفیت‌تر با نرخ‌های بالاتری هم عرضه شود.
او از بهبود وضعیت فروش چای در فصل زمستان خبر داد و گفت: چای مشمول قیمت گذاری نیست و مسئولان ذی ربط باید بر اختلاف عمده فروشی و خرده فروشی نظارت کنند.
رئیس سازمان چای در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات چای گفت: بنابر آمار از ابتدای سال، ۳ هزار و ۳۰۰ تن چای صادر شده است، اما به طور کلی عمده چای تولیدی در کشور مصرف می‌شود.
 
(پنج شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹) ۱۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها