چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۶۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مشکلات پیش روی احداث گلخانه‌ها/ حمایت از توسعه گلخانه‌ها، وعده‌ای سر خرمن!

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری گفت: با وجود تاکید وزارت جهاد بر توسعه گلخانه‌ها و اعطای تسهیلات، اما فعالان این بخش با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

علی تاجیک دبیرنظام صنفی کشاورزی شهرستان ری گفت: با وجود قول وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برای احداث گلخانه و تجهیزات، اما هنوز این وام به دست آن‌ها نرسیده است.
او افزود: وام احداث گلخانه و تجهیزات برای کشت سبزی صیفی متری ۴۵٠ هزار تومان و کشت گل و گیاه متری ۶۵٠ هزار تا یک میلیون تومان است.
تاجیک با بیان اینکه نبود این تسهیلات مانع تولید می‌شود، ادامه داد: صدور مجوز احداث دیوار و ابنیه توسط شهرداری‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود که با هزینه‌های سنگین تجهیزات، امکان راه اندازی واحد به دلیل نبود امنیت وجود ندارد وحتی کشت و تولید تا ۶ ماه به تاخیر می‌افتد.
او با اشاره به اینکه هزینه احداث ۵ هزار متر گلخانه ۳ میلیارد تومان است، گفت: این مشکل باعث شده تا تولیدکنندگان برای نصب تجهیزات احساس امنیت نکنند.
دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری اخذ عوارض سازه گلخانه توسط شهرداری‌ها را غیر قانونی دانست و افزود: شهرداری در بعضی مناطق در جنوب شهر تهران برای احداث سازه از تولیدکنندگان عوارض می‌گیرد.
او اظهار کرد: گاز رسانی به واحد‌ها و همچنین اخذ عوارض حفاری توسط شهرداری نیز از دیگر مشکلات توسعه گلخانه ها به شمار می رود.
 
(چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹) ۰۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها