چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۷۵۲۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات

"زرکام" انقلابی در صنعت شیرینی

غلامرضا شافعی رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و جمعی از مدیران صنایع از گروه صنعتی و‌پژوهشی زر بازدید کردند و از نزدیک در جریان طرح مگاپروژه زرکام قرار گرفتند.

مرتضی سلطانی، مدیرعامل هلدینگ زر با اشاره به این که راه‌اندازی این مگاپروژه بیش از 400 نوع محصول جدید را به بازارهای صادراتی دنیا عرضه خواهد کرد گفت: مگاپروژه زرکام که به زودی فرایندهای مربوط به تولیدات آن آغاز خواهد شد مجموعه‌ای بی‌نظیر از تولیدات را به بازارهای صادراتی دنیا ارایه خواهد کرد که بدون شک محصولات تولیدی این پروژه محصولاتی هستند که تا پیش از این در ایران تولید نشده‌اند.

وی اشاره کرد به این موضوع که این پروژه قادر است صنعت شیرینی و شکلات کشور را یک‌باره متحول کند.

وی با تاکید بر این که محصولات این مگاپروژه از نظر کیفیت و قیمت و همچنین بسته‌بندی از شاخص‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند گفت این موضوع می‌تواند علاوه بر بازارهای صادراتی، مصرف‌کننده داخلی را نیز با برندی معتبر در صنعت شیرینی و شکلات و نان مواجه سازد که حتی می تواند با برندهای معتبر دنیا مانندNestle ، Mars،Mondelez و ... رقابت کند.

 

مهندس سلطانی در این جلسه با اشاره به این که یکی از رموز موفقیت در مجموعه زر، تفکیک مدیریت از مالکیت است بر ضرورت اعتماد به مدیران در مجموعه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: یک مدیر کلان باید بر موضوعات مدیریتی در مجموعه تمرکز کند و مسایل تولیدی، آزمایشگاهی، تخصصی و ... را به مدیران آن مجموعه تفویض کند و به مدیران و نخبه های کشور اعتماد کند که ثمره آن راه اندازی و هدایت مجموعه هایی مانند گروه صنعتی و پژوهشی زر خواهد بود.

 

شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که واحدهایی همچون مجموعه زر در کشور نداریم و آن چه امروزه در کشور به نام تولید جا افتاده بیشتر مونتاژ و خام فروشی است و مجموعه‌های تولیدی بیش از آن که تولیدکننده ارز باشند مصرف کننده آن هستند گفت: مجموعه زر نشان از امیدواری برای جوانان کشور است که می توان در کشوری مانند ایران با همه مشکلات اقتصادی و تولیدی نیز با دست خالی کارهای بزرگ انجام داد.

در این نشست احمد پورفلاح عضو اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اقتصادی کشور گفت باید دکترین مدیریتی مرتضی سلطانی را در کشور تدوین کرد و اشاعه داد تا مدیران دیگر بدانند در همین شرایط می‌توان تا چه میزان موفق عمل کرد

(چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹) ۲۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها