شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۷۲۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

عرضه تخم مرغ بسته بندی شده اجباری می شود

مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرحی مشترک میان سازمان دامپزشکی کشور و انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولید تخم مرغ در حال پیگیری است که تخم مرغ با بسته بندی و تاریخ تولید و انقضاء به بازار عرضه شود.

حمید نجار مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: درج تاریخ تولید و مصرف به روی بسته بندی الزامی شده و مردم با اطمینان بیشتری نسبت به خرید تخم مرغ اقدام می‌کنند.
 
وی با اشاره به این که از 29 شهریور ماه و با دستور وزیر جهاد کشاورزی صادرات تخم مرغ ه طول کلی متوقف شده است، گفت: علت این موضوع گرانی تخم مرغ در بازار بود که به دلیل صادرات غیر متعارف صورت گرفت.
 
 
تخم مرغ 3 نرخی شد
 
مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که میان تولید و عرضه و صادرات باید تعادلی برقرار باشد، افزود: در برخی ماه‌ها هزار و 200 تن و بعضاً 17 هزار تن صادرات صورت پذیرفته که این نشان می‌دهد این تعادل در صادرات رعایت نشده است.
 
 نجار ادامه داد: صادرات اجتناب ناپذیر است، اما باید در میزان آن دقت شود تا بازار داخلی دچار چالش نشود.
 
مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: سازمان دامپزشکی مجری است و نقشی در دادن گواهی صادرات ندارد و تنها گواهی سلامت برای تخم مرغ صادر می‌کند و هر زمان که اعلام شود صادرات تخم مرغ آزاد است این سازمان آمادگی ارائه گواهی سلامت دارد، اما در حال حاضر صادرات به طور کامل متوقف شده و این محدودیت تا زمان ثبات بازار داخلی ادامه می‌یابد. 
(شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۱:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها