چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۹۷۲۱۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ترخیص کالاهای اساسی گروه یک ارزی به شیوه اعتباری

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به برگزاری یک جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور برای تسهیل ترخیص کالا از گمرکات گفت: در این جلسه مصوب شد تا کالاهای اساسی و ضروری مردم که در گروه یک ارزی قرار دارند، به شیوه اعتباری ترخیص شود.

محمدرضا کلامی گفت: در جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهور در بندرعباس داشتیم، مصوب شد تا کالاهای اساسی و ضروری مردم که در گروه یک ارزی قرار دارند، به شیوه اعتباری ترخیص شود.

 
دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: بانک مرکزی موظف شد بدون فوت وقت نسبت به صدور کد رهگیری و کد منشا ارز اقدام نماید تا کسانی که توانایی دارند نسبت به ترخیص کالا به صورت اعتباری اقدام کنند، و ظرف سه ماه آینده ارز آنها تامین شود.
 
وی با بیان این مطلب در خصوص مهمترین مصوبات ستاد تنظیم بازار، افزود: رصد و پایش آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری و روند تامین آنها در جلسه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در جلسه پیشین ستاد مقرر شد؛ جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت حداقل ماهی یک بار تشکیل شود که در همین راستا و همزمان با حضور معاون اول رییس جمهور روز شنبه بازدیدی از بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شد و تصمیمات مهمی اتخاذ گردید.
 
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور ادامه داد: ترخیص و تامین ارز برای کالاهایي حتی مانند روغن خام نیز تسهیل خواهد شد و فرآیندهای بازار رسانی آنها به راحتی انجام می شود.
 
وی در خصوص تامین مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید نیز گفت: قرار شد تایید ارزی کالاهایی که تا قبل از 5 مهرماه 1399 در بنادر موجود است را بانک مرکزی انجام دهد و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولیدی به همین شکل ترخیص شوند.
(چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹) ۱۷:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها