دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۱۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات محصولات کشاورزی در پنج‌ ماهه امسال ۹ درصد رشد یافت

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که حمایت های دولت تدبیر و امید ، وضعیت صادرات محصولات کشاورزی کشورمان را بهبود بخشیده به طوریکه از فروردین تا اواخر مرداد ماه امسال ۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل در این بخش صادرات داشته ایم.

عباس کشاورز  روز دوشنبه در حاشیه نشست روسای کمیسیون های اتاق های بازرگانی سراسر کشور در مجموعه تولیدی صنعتی و هلدینگ زر شهرستان ساوجبلاغ  استان البرز افزود: این افزایش صادرات محصولات کشاورزی کشورمان در حالی است که اکنون ایران و کشورهای جهان با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.
وی بیان داشت:  خوشبختانه حجم صادرات محصولات کشاورزی کشور با همت دولت تدبیر و امید در سال های اخیر افزایش یافته و به ۶ میلیارد دلار رسیده است که  صادرات ۵۰ میلیون دلاری رب گوجه فرنگی از دستاوردهای مهم دولت به شمار می رود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای بخش کشاورزی باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش داشته باشیم.
صنعتی کردن تولیدات کشاورزی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: صنعتی کردن تولیدات کشاورزی از جمله اهدافی است که برای توسعه و رونق کسب و کار  در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.
 کشاورز گفت: بحث صنعتی کردن تولیدات کشاورزی و ایجاد فرآورده های متعدد و متنوع از موضوعاتی است که بایستی بخش خصوصی در این زمینه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی افزود: صنعتی کردن تولیدات کشاورزی علاوه بر ایجاد شغل، ارزش افزوده و ثروت را  به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل باید از بخش خصوصی در این راستا حمایت شود.
وی  با اشاره به تشکیل نهاد علمی و کمیسیون های کشاورزی در اتاق های بازرگانی کشور گفت: این کمیسیون به دنبال علمی کردن بخش خصوصی و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.
وابستگی به واردات کود شیمیایی و بذور محصولات کشاورزی کاهش می یابد
کشاورز اظهار داشت: وابستگی کشور به نهاده های کشاورزی مانند بذور سبزی و صیفی، آفت‌کش ها و کودهای شیمیایی از جمله مشکلات بخش کشاورزی است که در این زمینه  وزارت جهاد کشاورزی از یک سال پیش  فعالیت خود را برای کاهش وابستگی ها آغاز کرده است.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که با اجرای طرح های مختلف ظرف یک ماه آینده وابستگی کشور به واردات کود به کمتر از پنج درصد می رسد ضمن آنکه در زمینه تولید انبوه بذرو محصولات کشاورزی تا ۹ آینده موافقیت هایی را کسب خواهیم .
کشاورز ادامه داد: در زمینه تامین  آفت کش ها نیاز به فعالیت و تلاش بیشتری داریم.
وی درخصوص  وابستگی به واردات برخی محصولات مانند برنج و حبوبات گفت: در این مورد نیز به دنبال جایگزینی محصولات هستیم که نیاز به تلاش و حمایت دارد.
توسعه کشت فراسرزمینی 
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور ، گفت : توسعه کشت فراسرزمینی به عنوان یک برنامه برای تشویق کشاورزان و صنعتگران ایرانی  پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: برهمین اساس برخی مجموعه های تولیدی و صنعتی کشور مانند شرکت زر استان البرز می تواند برای تامین نیازهای خود در زمینه ذرت و سایر محصولات به کشت فراسرزمینی روی آورند.
کشاورز از سیاست حمایتی دولت در راستای ترغیب صنعتگران محصولات کشاورزی به کشت فراسرزمینی خبر داد و گفت: فراهم نمودن تسهیلات و منابع مالی ،  مرتفع کردن مشکلات تغییرکاربری و  کمبودآب از جمله سیاست های حمایتی دولت از کشت فراسرزمینی است.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی با قدردانی از رییس هیات مدیره و بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر به خاطر میزبانی همایش روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی کشور گفت:  به عنوان رابط دولت و اتاق بازرگانی ایران به دنبال سیاست هایی برای تقویت اتاق بازرگانی استانها هستم و امیدوارم کمیسیون های کشاورزی پس از بازدید امروز از مجموعه عظیم و موفق زر، از این مدل بهره بگیرند و هر چه بیشتر کشاورزی را صنعتی کنند.
روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سراسر کشور با هدف برنامه ریزی منسجم برای تقویت بخش خصوصی و عبور کشور از گردنه تحریم های ظالمانه امروز در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گردهم آمده اند و راهکارهای مختلف در عرصه کاری خود بررسی می کنند.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی و روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی کشور از بخش های مختلف مجموعه تولیدی صنعتی زر به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در زمینه تولید محصولات غذایی کشور بازدید کردند.
 
(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۴:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها