پنج شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۷۰۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نرخ هر کیلو مرغ، ۱۹ هزار تومان/سرکوب قیمت مرغ منطقی نیست

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ آماده به طبخ ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۲ هفته آینده نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.
اسداله نژاد از کاهش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ تومان در بازار رسیده است که علت آن را می‌توان در کاهش رغبت مرغداران و ریسک بالای تولید جست و جو کرد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: قیمت کنونی هر کیلو دان آماده در کارخانه‌های خوراک دام و طیور به ۷ هزار تومان رسیده است که این امر موجب شده مرغداران رغبتی به تولید نداشته باشند.
وی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان بحرانی است، گفت: در برخی استان‌ها نهاده با نرخ مصوب تحویل نمی‌دهند و تنها ذرت و کنجاله را در مقابل مرغ تهاتر می‌کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرکوب قیمت مرغ توسط دولت عواقب بدی را به همراه دارد، بیان کرد: در شرایط فعلی دولت بدون توجه به بازار به تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند اما سرکوب قیمت توسط دولت به هیچ وجه منطقی نیست.
اسداله نژاد با بیان اینکه توزیع نهاده با نرخ مصوب شعاری بیش نیست، گفت: طی ۱۰ ماه اخیر، مسئولان تنها به دنبال این بوده اند که قصورات خود را بپوشانند چرا که عملا بخش دولتی در تامین نهاده با نرخ مصوب ناموفق بوده است و این امر فشار بر تولیدکننده وارد می‌کند.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر ۴۰ درصد از نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین شود، قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم در بازار بالای ۲۴ هزار تومان است که متاسفانه اختلاف قیمت تمام شده با نرخ فروش موجب شده مرغداران رغبتی به امر جوجه ریزی نداشته باشند.
 
(پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹) ۰۷:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها