سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۶۹۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت سویا و کنجاله تغییر کرد/ تصمیم گیری دوباره درباره قیمت شیرخام و گوشت مرغ + سند

ستاد تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد با توجه به سهم اثر تغییرات نرخ ارز نهاده‌های پایه کشاورزی و تغییر نرخ کنجاله سویا در قیمت گوشت مرغ، تخم‌مرغ و شیر خام قیمت محصولات با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و محاسبه سازمان حمایت متعاقباً تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد.

ستاد تنظیم بازار  طی مصوبه ای  در جلسه مورخ 26 شهریور 99 قیمت جدید کنجاله سویا و دانه روغنی سویا را اعلام کرد.
 
اهم مباحث و مصوبات یکصدو دومین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار بدین شرح است: 
 
در راستای مصوبات یکصدودومین جلسه کارگروه تنظیم بازار و با توجه به افزایش قیمت جهانی دانه‌های روغنی نسبت به مقطع تعیین قیمت‌های مصوب قبل و به منظور ایجاد انگیزه در تأمین به هنگام کالا، قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ارائه و با قیمت‌های جدید به شرح ذیل موافقت شد. 
 
بر این اساس، قیمت مصوب دانه‌های روغنی سویا از قیمت 24150 ریال به 26500 ریال افزایش یافت و همچنین قیمت مصوب کنجاله سویا از 24500 ریال به قیمت مصوب جدید یعنی 27000 ریال افزایش یافت. 
 
همچنین در مصوبات ستاد تنظیم بازار آمده است: با توجه به سهم اثر تغییرات نرخ ارز نهاده‌های پایه کشاورزی و تغییر نرخ کنجاله سویا در قیمت گوشت مرغ، تخم‌مرغ، شیر خام و... قیمت محصولات با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و محاسبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان متعاقباً تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد. 
 
در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده است: با توجه به شکایات واصله از سوی برخی تولیدکنندگان در خصوص عدم دریافت نهاده‌های دام و طیور با ارز 4 هزار و 200 تومان و تهیه این اقلام از بازار آزاد، مقرر گردید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران در اسرع وقت لیست این دسته از تولیدکنندگان را تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور ارائه تا در این خصوص اقدام قانونی صورت پذیرد. 

 

 
 
 
گفتنی است ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر خود که روز گذشته 31 شهریور ماه 99 برگزار شد قیمت جدید تخم مرغ را اعلام کرد. 
 
براساس اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ  فله درب مرغداری 12 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مصرف کننده 14 هزار و 500 تومان تعیین شد.
 
(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹) ۱۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها