سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۰۷:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۹۶۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بارگذاری ۲۰۰ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازارگاه

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی بخش کشاورزی و نقش آن در اقتصاد کشور، بر ضرورت اصلاح ساختار و بودجه این بخش متناسب با ظرفیت‌های آن تاکید کرد.

کاظم خاوازی در جلسه با مجمع نمایندگان استان گیلان، اظهار کرد: سهم بخش کشاورزی در قانون بودجه که هر ساله به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد، با گستردگی آن همخوانی ندارد و به طور مثال برای سازمان تعاون روستایی در این قانون تنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این که کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به بخش کشاورزی حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: در حالی که رشد اقتصادی کشور به بخش کشاورزی وابسته است اما ساختار و بودجه بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت‌ها و ارزش افزوده آن طراحی نشده و اصلاح ساختار و بودجه این بخش، ضروری است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات اخیری که در اجرای قانون انتزاع، ایجاد شده است، افزود: اختیارات وزارت جهاد کشاورزی از سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و تنظیم بازار داخلی برای کلیه کالاها تا صادرات و واردات به وزارت صمت داده شده است.
خاوازی سپس در ارتباط با رفع مشکلات استان گیلان، پیشنهاد کرد: یک کمیته برای منابع طبیعی و مسائل مربوط به سطح زیر کشت، جنگل و مراتع و کمیته‌های جداگانه‌ای برای شیلات و بازار تشکیل شود تا مشکلات محصولات کشاورزی در این استان مرتفع شود.
وی با اشاره به این که سالانه حدود ۱۶ میلیون تن نهاده دامی برای تامین نیاز و استمرار تولید صنعت دام و طیور و شیلات کشور وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد از کل کنجاله سویا مورد نیاز صنعت دام  و طیور، تامین شده است و اقدامات لازم برای رفع کامل کمبود این نهاده در حال انجام است.
خاوازی گفت: ۲۰۰ هزار تن کنجاله سویا بزودی در سامانه بازارگاه بارگذاری خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تولیدکنندگان مرغ لاین، اجداد و مرغ مادر می‌توانند سهمیه خود را از نهاده‌های طیور، به صورت صدردصد دریافت کنند.
وی در رابطه با تهاتر نهاده‌های دامی گفت: بحث تهاتر برای واردات نهاده‌های دامی به معاون اول رئیس جمهوری پیشنهاد و دستورات آن داده شده است.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ثبت سفارش و تامین نهاده‌های دامی بر عهده وزارت صمت است اما وزارت جهاد کشاورزی از هیچ کمکی برای رفع مشکلات پیش آمده و جبران خسارات وارده به صنعت دام و طیور، دریغ نخواهد کرد.
در این جلسه، نمایندگان استان گیلان مشکلات بخش کشاورزی این استان را با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین این وزارت‌خانه مطرح کردند و معاونین هم درباره اقدامات و راهکارهای رفع مشکلات این بخش، گزارش دادند.
 
(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹) ۰۷:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها