شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۶۸۹۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های لبنی

تعیین عوارض ۲۰۰ درصدی برای صادرات خامه فله

ستاد تنظیم بازار در راستای تنظیم بازار کره برای صادرات شیر خشک و خامه بسته بندی (بسته تا ۲۵۰ گرمی) عوارض صادراتی ۴۰ درصدی تعیین و مقرر کرده صادرات خامه در احجام مورد اشاره ممنوع و یا با ابلاغ عوارض ۲۰۰ درصدی از خروج آن جلوگیری شود.

در هفته‌های اخیر قیمت کره نزدیک به دو برابر شد و قیمت کره ۱۰۰گرمی از ۴۵۰۰ تومان به حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده و در نهایت ستاد تنظیم بازار همین قیمت را تایید کرد. علت این افزایش قیمت نیز تغییر گروه ارزی این کالا از دولتی به نیمایی از سال گذشته عنوان شده که حالا با توجه به اتمام ذخایر قبلی تاثیر خود را در بازار نشان داده است.  
در همان روزهای اوج گیری قیمت کره دبیر ستاد تنظیم بازار از ممنوع شدن صادرات خامه خبر داد و اعلام کرد که سازمان توسعه تجارت مکلف شده برای صادرات شیرخشک عوارض تعیین کند.
حالا بر اساس آخرین مصوبات ستاد تنظیم بازار، مقرر شده دفتر مقررات صادرات و واردات عوارض صادراتی ۴۰ درصدی برای صادرات شیر خشک و خامه بسته بندی (بسته تا ۲۵۰ گرمی) را به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کند تا شرایط تأمین شیر خام با قیمت مصوب برای تولید کره داخلی فراهم شود.
همچنین در راستای جلوگیری از خروج خامه در بسته‌های بالاتر از ۲۵۰ گرم (خامه فله) مقرر شده صادرات خامه در احجام مورد اشاره ممنوع و یا با ابلاغ عوارض ۲۰۰ درصدی از خروج آن جلوگیری شود.
 
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها