شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۶۸۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های لبنی

حدود ۱۰۰ میلیون دلار، درآمد ارزی پگاه برای اقتصاد ایران

با توسعه رویه‌های صادراتی در شرکت تابعه صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۸، حدود ۱۰۰ میلیون دلار از محل صادرات شرکت صنایع شیر ایران وارد کشور شد.

عبداله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران، با اعلام این خبر افزود: در راستای توسعه بازارهای صادراتی، رشد وزنی صادرات پگاه در ۵ ماهه اول سال جاری، ۳۶ درصد رشد کرد.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و شرایط کرونایی که موانع صادراتی ایجاد کرده است، ادامه داد: شرکت صنایع شیر ایران، بنیان‌گذار صادرات رسمی محصولات لبنی ایران است و محصولات تولیدی را به ۳۲ کشور جهان صادر کرده و هم اکنون با وجود محدودیت‌های فراوان کرونایی این رویه را ادامه داده است.
او تصریح کرد: با وجود بسته بودن مرزها در شرایط کرونایی این درآمد زایی ادامه دارد و توانسته ایم صادرات محصولات لبنی را همچنان ادامه دهیم.
عبداله قدوسی، توسعه کسب وکار را از برنامه های پیش روی صنایع شیر ایران برشمرد و افزود: طی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ شرکت‌های پگاه فارس، گلستان، گلپایگان، آذربایجان شرقی، گیلان و بازرگانی صنایع شیر ایران وارد بازار سرمایه شدند و در سال جاری نیز شش شرکت پگاه همدان، تهران، زنجان، لرستان، کرمان و فرآورده های شیری پگاه به بازار سرمایه می پیوندند.
وی در خصوص قیمت لبنیات هم افزود: افزایش قیمت لبنیات از افزایش قیمت شیرخام تبعیت می کند زیرا هزینه‌های بسته‌بندی، حقوق و دستمزد و سایر مولفه‌ها رشد داشته است اما در واقع افزایش قیمت به معنای افزایش درآمد شرکت‌های لبنی نیست و شرکت‌های تولیدی برای بقا چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشته اند.
 
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها