شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۶۸۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

کارت بازرگانی هیچ یک از تولیدی‌ها باطل نشده‌ است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تسهیلاتی صادراتی با نرخ ۱۴.۵ درصد از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است،گفت: تا امروز کارت بازرگانی هیچ یک از شرکت های تولیدی تعلیق نشده است .

حمید زاد بوم در حاشیه نشست مشترک با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران در کرج بیان کرد: تعلیق کارت‌های بازرگانی فقط شامل آن دسته از شرکت‌های تجاری است که تعهد ارزی آنها به صفر درصد رسیده باشد.
وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده و با هماهنگی مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و گمرک ایران، در کارگروه پایش رفتار تجاری مقرر شد فقط کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادر کنندگان که تولیدی نیستند و هیچ تعهد ارزی در ۲ سال گذشته نداشته‌اند، تعلیق شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، تعداد کارت‌های بازرگانی تعلیق شده را شامل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تجاری و غیر تولیدی عنوان کرد و گفت: امیدواریم بخشی از آنها که تعهدشان را ایفا کردند با اعلام بانک مرکزی از تعلیق خارج شوند.
زاد بوم با ذکر این نکته که در این زمینه دغدغه‌ای برای بخش تولید نیست، گفت: امیدواریم تولید کنندگان هم در سال جاری ارز کشور را برگردانند و در مقابل مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز کشور را از محل این ارز وارد کنند.
معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بسته تشویقی ویژه صادرکنندگان، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه از این اقدام حمایت و بخشی از بودجه آن را تأمین کرده است
وی یکی از مشکلات اصلی صادر کنندگان را ناشی از کمبود پایانه‌های صادراتی در مناطق مرزی ذکر کرد و گفت: ما از ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی توسط بخش خصوصی در مراکز تولید و مناطق مرزی حمایت می‌کنیم.
زادبوم این حمایت‌ها را شامل مساعدت کمک‌های بلا عوض و یا تسهیلات ویژه عنوان کرد.
وی همچنین اظهار داشت: برای شرکت‌های تولیدی و صادرات محور تسهیلات صادراتی با نرخ ۱۴.۵ درصد از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
زادبوم اضافه کرد: شرکت‌های تولیدی صادرات محور می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به سایت وزارت صمت و یا سازمان. توسعه تجارت ایران مراجعه کنند.
 
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها