شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۶۸۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس تغذیه و سلامتی

آب لیموی صنعتی و خانگی فاقد ویتامین C است/آبلیموی تازه بخورید

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه لیمو به صورت محدود در کشور کشت می‌شود، گفت: آبلیموی کارخانه ای از لحاظ خاصیت با آب‌ لیموهای خانگی تفاوت ندارد.

دکتر محمدحسین عزیزی، با اشاره به شایعاتی که در خصوص برخی فرآورده‌های غذایی وجود دارد، اظهار کرد: اغلب شایعاتی که در مورد مواد غذایی فرآوری شده در کارخانجات مطرح می‌شود، غیر کارشناسی و عوامانه است، چرا که سازمان غذا و دارو بر محصولات و فراورده‌های تولیدی کارخانجات نظارت مستمر دارد.
وی افزود: دو نوع آبلیمو داریم که یکی به صورت خانگی از لیموی تازه تهیه و دیگری به صورت کنسانتره فرآوری می‌شود، با توجه به محدودیت در کشت لیمو و قیمت نسبتاً بالای آن در کشور، آب‌لیموهای موجود در بازار بیشتر از کنسانتره وارداتی تولید می‌شوند.
عزیزی با بیان اینکه کنسانتره همان عصاره غلیظ میوه‌ها است، عنوان کرد: کنسانتره در کارخانه‌ها فرموله شده، رقیق و فرآوری می‌شود که از لحاظ خاصیت تفاوت چندانی با نمونه‌های خانگی ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه آبلیمو اساساً چه از لیموی طبیعی گرفته شود و چه کنسانتره باشد، در معرض نور و زمان، فاقد ویتامین C بوده و تنها به عنوان چاشنی مطرح است، توصیه کرد بهتر است برای استفاده از فواید لیمو این میوه به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرد.
 
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها