شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۶۸۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
رئیس اتاق اصناف تهران:

قیمت کالاها گران شده؛ گرانفروشی نداریم

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه منبع گرانی اصناف نیست، گفت: آنچه مردم در بازار می‌بینند به ظاهر گرانفروشی است، اما این گرانی است نه گرانفروشی.

نوده فراهانی در برنامه تیتر امشب اظهار کرد: گرانی و گرانفروشی هر کدام جایگاه خود را دارد؛ اما به‌طور کلی گرانی به اصناف ربطی ندارد و اصناف نمی‌تواند کالا را گران کند.
 
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: آنچه مردم در بازار می‌بینند به ظاهر گرانفروشی است، اما این گرانی است نه گرانفروشی. به‌طور مثال گرانی تخم‌مرغ باید قبل از اینکه در بازار دیده شود، مدیریت شود.
 
وی افزود: بارها به واحدهای صنفی تاکید شده هیچ کالایی بدون فاکتور رسمی نباید دریافت شود؛ چون کالای بدون فاکتور قاچاق است و برخورد می‌شود.
 
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: منبع گرانی اصناف نیست، برای قیمت‌گذاری باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بازار با کمبود کالا مواجه نشود؛ چراکه کمبود کالا موجب گرانی کالا خواهد شد. چنانچه مشکلی در قیمت‌گذاری سازمان حمایت است باید تغییر قیمت‌ها به موقع باشد که در بازار مشکلی ایجاد نشود.
 
همه دستگاه‌های نظارتی باید مسوولیت بپذیرند
همچنین نبی‌پور، دبیر اتحادیه مرغ تخم‌گذار در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در اردیبهشت ماه برای جلوگیری از ورود ضرر به تولید‌کننده، پیشنهادی در مورد تخم‌مرغ دادیم تا قیمت برای تولید‌کننده قدری بالا رود.
 
وی افزود: وقتی ستاد تنظیم بازار نرخ تعیین می‌کند باید همه دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان حمایت، تعزیرات و اصناف مسوولیت را بپذیرند.
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۰۸:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها