شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۸۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد ۱۲ درصدی خرید تضمینی برگ سبزچای

رئیس سازمان چای گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار تن برگ سبز چای با ارزش ۴۶۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱۷ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۴۶۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
وی از پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۳۹۴ میلیارد تومان از بهای برگ سبز پرداخت شده و مابقی پس از تامین اعتبار به حساب چایکاران واریز می‌شود.
به گفته جهان ساز، ۵۱ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۴۹ درصد درجه ۲ است.
رئیس سازمان چای از رشد ۱۲ درصدی تولید برگ سبز چای خبر داد و گفت: از مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده ۲۶ هزار و ۴۸۰ تن چای خشک استحصال شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حداقل رشد ۱۲ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد، گفت: با توجه به استمرار بارندگی در هفته‌های آتی و بهبود عملکرد، پیش بینی می‌شود تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد.
جهان ساز در پایان با اشاره به اینکه قیمت چای داخلی تغییری نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو چای در کارخانه‌های عمده فروشی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و برای مصرف کنندگان ۶۰ هزار تومان است.
 
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۰۷:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها