جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۸۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ثبات قیمت مرغ در بازار/ نرخ هر کیلو مرغ، ۱۷ هزار تومان است

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تومان و مرغ گرم ۱۷ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به روز‌های اخیر نوسانی نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغ ۱۲ هزارتومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در بازار رخ ندهد.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان بحرانی است، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا از مرز ۱۳ هزار تومان فراتر رفته است که این امر در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد.
این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که نرخ کنونی کنجاله سویا در بازار سیاه بیش از ۵ برابر و ذرت ۲ برابر با نرخ مصوب فاصله دارد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم اذعان مسئولان مبنی بر تسریع توزیع نهاده‌های دامی، اما شاهد کاهش قیمت در بازار نیستیم، درحالیکه با توزیع نهاده متناسب با نیاز کشور التهابی در بازار نهاده رخ نمی‌دهد.
اسداله نژاد درباره آینده بازار نهاده‌های دامی گفت: با توجه به آنکه توزیع نهاده دامی انحصاری و در دست دولت است، از این رو آینده بازار به سیاست دولت بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: بنابر آمار ماهانه ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری کشور صورت می‌گیرد که همین امر منجر به ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم را  بالای ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان حداقل ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه آمار دقیقی از زیان مرغداران در دسترس نیست، بیان کرد: بنابر آمار از زمانیکه قیمت کنجاله سویا از مرز ۷ هزار تومان بالا رفته است، مرغداران متحمل زیان شدند.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در توزیع نهاده دامی نقشی ندارد، تصریح کرد: اگر دولت نهاده مورد نیاز را به طور کامل تامین کند، شاهد کاهش ضرر و زیان مرغداران و قیمت مرغ در بازار خواهیم بود.
 
(جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها