سه شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۷۹۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ کاهش ۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان مناطق مرکزی برای جلوگیری از ترک خوردگی انار، آبیاری را مرتب انجام دهند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ، از استمرار رگبار باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه در سواحل خزر بارش باران همراه با کاهش دما انتظار می‌رود.
 
او افزود: با توجه به بارش‌های رگباری در راستای خزر به کشاورزان توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به شلتوک‌های آماده برداشت اقدام کنند.
 
حقیقت در توصیه‌ای به پرورش دهندگان ماهی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به پرورش دهندگان ماهی توصیه می‌شود که در زمان ناپایداری، از هوادهی اجتناب کنند.
 
به گفته این مقام مسئول، با وجود احتمال بارش‌های رگباری در استان‌های راستای زاگرس، پرورش دهندگان از هوادهی در زمان ناپایداری جو اجتناب کنند.
 
مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در توصیه دیگر به کشاورزان بیان کرد: کشاورزان مناطق مرکزی و جنوبی که باغات انار دارند، برای جلوگیری از ترک خوردگی انار اقدام به آبیاری مرتب باغات خود کنند‌.
 
حقیقت ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان استان کردستان تا فرصت باقی است اقدام به کشت سریع کلزا کنند.
 
کاهش ۶ درصدی بارش نسبت به سال زراعی قبل
او درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون، مجموع بارش کشور ۲۹۷.۷ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش و در دوره بلندمدت ۲۹ درصد رشد داشته است.
 
حقیقت ادامه داد: بنابر آمار استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه. کردستان و کهگیلویه و بویر احمد بارش‌های کمتر از نرمال دارند که دیگر امیدی به جبران آن تا پایان سال زراعی نیست.
 
مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه پاییز پر بارشی پیش رو نیست، تصریح کرد: با توجه به بارش کمتر از نرمال در فصل پاییز به کشاورزان شمال غرب و غرب توصیه می‌شود که از کشت زودهنگام اجتناب کنند.
(سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها