دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۷۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۵۰هزار هکتار اراضی کشور زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود

معاون برنامه ریزی، توسعه و مدیریت منابع سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در توسعه اقتصادی و رفع نیاز جوامع محلی به منابع طبیعی گفت: امسال ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشور زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.

عبدالرضا بازدار با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های حوزه منابع طبیعی در سال جهش تولید افزود: برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان در قالب 9برنامه در ۹۹ طراحی و تدوین شده است.
وی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه منابع طبیعی با مشارکت مردمی از برنامه‌های طرح ۹ در ۹۹ است که گیاهان دارویی متناسب با ظرفیت هر استان کشت می‌شود.
وی با اشاره به اجرای اینکه اجرای طرح کاداستر(سند تک برگی) ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در دستور کار امسال قرار دارد، افزود: ثبت ذخیره‌گاه جنگلی در استان‌ها از دیگر برنامه‌های سالجاری در این سازمان در سطح کشور است.
بازدار افزود: توسعه زراعت چوب برای تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب و کاهش وابستگی به جنگل‌های کشور و جلوگیری از تخریب جنگل از دیگر برنامه‌ها سالجاری این سازمان است که طرح توسعه زراعت چوب در ۳۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی و با مشارکت مردم اجرا می‌شود.
وی به اجرای طرح مرتعداری برای ۸۴ میلیون هکتار از مراتع کشور اشاره کرد و گفت: برای مراتعی که طرح مرتعداری تهیه نشده در حال رایزنی برای تهیه طرح با مشارکت جوامع محلی، مرتعداران هستیم.
بازدار به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استانها اشاره کرد و گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده شده تا این طرحها در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیومکانیک و بیولوژیکی اجرا شود.
وی از اختصاص ۲۰ میلیون یورو اعتبار ملی در قالب مقابله با ریزگردها به استان ها اشاره کرد گفت: طرح جامع مقابله با ریزگردها تهیه شده تا با همکاری محیط زیست اجرا شود.
در  سفر این مسوول به شهرکرد ، آیین معارفه مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد که از زحمات پنج ساله علی محمدی مقدم تقدیر  و سید اسماعیل صالحی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد. 
 
(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹) ۲۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها