دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۷۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صیادان آزادشده از چنگال دزدان دریایی بیمه می‌شوند

مدیرکل صید و صیادی شیلات ایران درباره سه صیادی که دو هفته گذشته عنوان کردند علی‌رغم اسارت در چنگال دزدان دریایی به مدت ۶ سال بیمه‌ای نداشتند، گفت: تلاش می‌کنیم تا دو هفته آتی بیمه این صیادان برقرار شود.

مختار آخوندی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تقریبا در کشور ۱۴۰ هزار صیاد در هفت استان ساحلی کشور کار می‌کنند و عمدتا این صیادان بیمه هستند اما این موضوع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق نیفتاده به این دلیل که هنوز فرهنگ‌سازی نشده آن هم به خاطر هزینه بالایی که باید کارفرما بپردازد.
وی افزود: البته ما نظارت داریم و تلاش می‌شود که این بیمه انجام بشود اکنون به ازای هر لنج ۵ نفر معافیت ۲۰ درصدی بیمه دارند اما در این استان کمتر استقبال می‌شود؛ اما تلاش کردیم این تعداد با تزریق بودجه هدفمندی یارانه‌ها به ۱۰ نفر ارتقا یابد اما هنوز اتفاق نیفتاده است.
مدیرکل صید و صیادی شیلات ایران با اشاره به اینکه جلسات آموزش توجیهی برای استان سیستان و بلوچستان گذاشتیم تا فرهنگ‌سازی بیمه کردن صیادان اتفاق بیفتد، گفت: صد درصد مشکلات بیمه‌ای برای صیادان وجود دارد. در مورد این صیادان (صیادان اسیر در چنگال دزدان دریایی که ۶ سال اسارت تحمل کردند) صحبت کردیم و از همکاران در استان پیگیری می‌کنیم؛ انشاالله کمکی انجام می‌دهیم و تا دو هفته دیگر درباره بیمه اتفاقات خوبی برایشان رخ می‌دهد و انشاالله بیمه خواهند شد.
گفتنی است روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹؛ در یک برنامه تلویزیونی با دعوت از جمال‌الدین دهواری، عبدالله نوهانی و ابراهیم بلوچ‌نیا سه ملوان اهل استان سیستان و بلوچستان و شهرستان کنارک از سختی‌های صیادی تا روزهای سخت گرفتاری در دستان دزدان دریایی سومالیایی گفت‌وگو کرد و انتظارات و مطالبات این ۳ نفر روی آنتن شبکه پنج سیما بازگو شد و در راستای مطالبه‌گری امروز در ارتباطی تلفنی با مختار آخوندی مدیرکل صید و صیادی شیلات ایران یکی از مشکلات این ۳ صیاد را پیگیری کرد.
 
(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹) ۱۸:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها