دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۷۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه برای تامین ۵۰۰ هزار تن کود سوپرفسفات

تفاهم‌نامه چهارجانبه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بانک صنعت و معدن، تولید کنندگان کودهای فسفاته و تأمین‌ کننده خاک فسفات برای تولید ۵۰۰ هزار تن کود سوپر فسفات ساده منعقد شد.

در راستای سیاست افزایش ضریب خوداتکایی کشور در تولید کودهای فسفاته، در هفدهمین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی که به دعوت مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با حضور مسئولان بانک صنعت و معدن، تولید کنندگان داخلی کودهای فسفاته و تأمین ‌کننده خاک فسفات‌ برگزار شد، توافق شد که با تأمین مالی پروژه بزرگ تولید کود فسفاته در ایران توسط بانک صنعت و معدن، خاک فسفات مورد نیاز به مقدار ۵۰۰ هزار تن توسط تأمین ‌کننده خاک تحویل تولید کنندگان کودهای فسفاته شده و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز خرید و توزیع تضمینی این محصول را تعهد کرد.
مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، تفاهم‌نامه مذکور را گامی بلند و اساسی در مسیر خودکفایی کشور در تولید کودهای فسفاته برشمرد و از مدل توافق شده به عنوان مدلی که منافع همه طرف‌های تفاهم‌نامه را تأمین و تضمین می‌کند، یاد کرد.
مهندس حمید رسولی گفت: اجرای این تفاهم‌نامه از هفته آتی آغاز و عملیاتی خواهد شد.
گفتنی است؛ در برنامه تامین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی که برای اجرا در سال ۹۹ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، تامین، تدارک و توزیع ۵۸۷ هزار تن کودهای فسفاته مورد تاکید قرار گرفته است.
 
(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹) ۰۸:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها