یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۶۷۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مجادله بر سر قیمت جدید خرید تضمینی گندم/ فاصله‌ها عمیق شد

درباره قیمت تمام‌شده گندم و نرخ خرید تضمینی مورد نظر دولت برای تصویب در شورای اقتصاد فاصله زیادی وجود دارد که می‌تواند تولید سال زراعی ۱۴۰۰ ــ ۱۳۹۹ را تحت تأثیر قرار دهد.

شاهد روزهای حساسی برای کشاورزان هستیم زیرا نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم در دست بررسی و تعیین است که می‌تواند نتیجه عمکرد تولیدکنندگان را برای یک سال تعیین کند.
با توجه به افزایش هزینه‌های افسارگسیخته و تورم موجود در جامعه تفاوت قیمت معناداری میان قیمت‌های مدنظر دولت و شورای اقتصاد، وزارت جهاد کشاورزی و حتی میان تشکلهای تولیدی از جمله نظام صنفی کشاورزی و مجمع ملی خبرگان کشاورزی وجود دارد.
نظام صنفی کشاورزی قیمت تمام‌شده هرکیلوگرم گندم را بیش از 7 هزار تومان و مجمع ملی خبرگان کشاورزی قیمت تمام‌شده گندم را 5200 می‌داند که به نظر وزارت جهاد کشاورزی نزدیک است اما بر اساس اطلاعات واصله دولت به‌دنبال تصویب قیمت 3500تومانی است.
کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است که برای حمایت از تولید، قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از 4700 تومان باشد.
سال زراعی 1400 ــ 1399 از مهر ماه آغاز می‌شود و بر اساس قانون نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، این قیمت‌ها باید قبل از آغاز سال زراعی جدید تعیین شود تا کشاورزان بتوانند درباره تعیین نوع کشت خود برای آن سال تصمیم‌گیری کنند.
 
(یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها