شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۷۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مشکلات این روزهای سیب زمینی کاران اردبیل

نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس به مشکلات سیب‌زمینی‌کاران ورود کرده است، گفت: با هدف حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران درصدد هستیم قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی را افزایش و بخش عمده‌ای از مطالبات آنان را برطرف کنیم.

علی نیکزاد 22 شهریور در جلسه پیگیری مشکلات سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی اظهار کرد: امسال سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند که دلیل عمده آن قیمت بسیار پایین فروش این محصول است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: اهمیت به توسعه صادرات سیب‌زمینی در اردبیل برای ارائه خدمات مطلوب به سیب‌زمینی‌کاران اولویت اساسی است به طوری که از تولید 850 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل 600 هزار تن قابلیت صادرات دارد و مابقی نیاز داخلی را برطرف می‌کند.
وی به راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی سیب‌زمینی ‌در استان تاکید کرد و افزود: ما آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این راستا داریم به طوری که امیدواریم سرمایه گذاران با ورود به این حوزه در توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه برنامه‌های لازم را پیاده سازی کنیم.
نیکزاد با بیان اینکه اهمیت به افزایش خرید تضمینی سیب‌زمینی از مواردی است که به دنبال تحقق آن هستیم، خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم با سایر استان‌ها در حال انجام است تا بتوانیم بخش عمده‌ای از مطالبات سیب‌زمینی‌کاران استان را برطرف کنیم.
به گفته وی اهمیت به بحث صادرات محصول سیب‌زمینی نیز با جدیت پیگیری می شود که در پی این پیگیری مشخص شده کارت بازرگانی تعدادی از صادرکنندگان سیب‌زمینی استان فاقد اعتبار است که برای حل این مشکل نیز مهلت 6 ماه به دارندگان کارت فاقد اعتبار برای حل مشکلات مربوط به صادرات داده شده است.
 
(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) ۲۱:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها