چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۶۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی امری مهم در ارتقای درآمد کشاورزان

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: تقویت صنایع تبدیلی در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید بسیار تاثیر گذار است.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اگر زنجیره ارزش تولید همچون صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری، توسعه نیابد، بدون تردید با چالش‌های متعددی در فروش محصولات رو به رو خواهیم شد که در نهایت به بحث‌های اقتصادی نخواهیم رسید.
او افزود: با توجه به شرایط اقلیم و آب و هوایی در نقطه خاصی از دنیا قرار داریم که همین امر منجر به کیفیت بی نظیر تولید محصولات شده است.
شادلو ادامه داد: با توجه به افزایش تولید محصولات کشاورزی و مازاد بر نیاز داخل، در برخی اوقات کشاورزان ناچار به فروش محصول با قیمت بسیار ناچیز هستند چرا که بازار ظرفیتی دارد و مازاد تولید با عدم استقبال بازار مواجه می‌شود.
این مقام‌مسئول با بیان اینکه آمار ضایعات محصولات کشاورزی نسبت به متوسط دنیا بالاست، گفت: با توجه به آنکه در بسیاری از فصول امکان عرضه و استفاده محصول به شکل طبیعی و تازه وجود ندارد، از این رو محصولات فرآوری شده در سبد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: در شرایطی که امکان خوردن محصولات تازه وجود ندارد، با تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.
او در پایان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای بخش کشاورزی، دولت باید توجه جدی به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی داشته باشد تا بتوانیم حداکثر بهره وری را از فرصت ایجاد شده داشته باشیم.
 
(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها