دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۶۵۸۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

همه پرسی در تایوان درباره واردات گوشت از آمریکا

حزب مخالف تایوان خواستار آن شده است که برای افزایش واردات گوشت از آمریکا یک همه پرسی برگزار شود. این مسئله می‌تواند در صورت جدی شدن توافق تجارت آزاد تایپه با واشنگتن را به خطر بیندازد.

حزب مخالف دولت تایوان به نام کیومینتانگ،‌ امروز خواستار برگزاری همه پرسی برای افزایش واردات گوشت از آمریکا شد.
 
در صورتی که این همه پرسی برگزار شده و مردم به عدم افزایش واردات گوشت از آمریکا رای بدهند توافق تجارت آزاد تایپه- واشنگتن به خطر خواهد افتاد.
 
رئیس‌جمهور تایوان ماه گذشته اعلام کرد که از یکم ژانویه واردات گوشت آمریکایی آلوده به رکتوپامین و گوشت یخ‌زده با مدت نگهداری بیش از 30 ماه را آزاد خواهد کرد.
 
تایوان مدت‌هاست با آمریکا توافق تجارت آزاد امضا کرده چرا که واشنگتن در واقع بزرگترین حامی این کشور کوچک آسیایی در حوزه بین‌الملل به شمار می‌رود اما حالا آمریکایی‌ها نسبت به موانع موجود در صادرات گوشت به تایوان ناراضی هستند.
 
جانی چیانگ، دبیر حزب کیومینتانگ، اعلام کرد که اعضای حزبش به زودی جمع کردن امضا برای برگزاری رفراندوم در ماه آگوست سال آینده را آغاز خواهند کرد.
 
وجود رکتوپامین در گوشت در بسیاری از بازارهای جهانی از جمله اتحادیه اروپا ممنوع است و تایوان طی سال‌های گذشته با چندین رسوایی در سلامت محصولات غذایی روبرو شده است.
 
دولت کنونی تایوان با دفاع از تصمیم خود برای واردات گوشت آلوده به رکتوپامین، می‌گوید این اقدامات تایوان را در مسیر مناسبات بین‌المللی قرار داده و این تصمیم روابط تایوان و آمریکا را تقویت خواهد کرد.
 
واشنگتن از این اقدام دولت تایوان استقبال کرده است.
 
حزب مخالف دولت تایوان برای برگزاری رفراندوم به 200 هزار امضا نیاز دارد.
 
در واقع حزب کیومینتانگ به صورت سنتی طرفدار تقویت روابط با چین و در حقیقت شرق گرا است.
 
پکن، تایوان را جزو قلمرو چین می‌داند اما هرگز برای مسلط شدن به این جزیره به زور متوسل نشده است.
(دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) ۰۸:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها