یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۶
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۶۵۸۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس کسب و کار، برندینگ

سرمایه‌گذاری کلان نستله در علوم بهداشتی

نستله شرکت دارویی آیمییون را ۲٫۶ میلیارد دلار خریده و امیدوار است درمانی مناسب برای حساسیت به بادام زمینی را به محصولاتش (قهوه، تنقلات و آب) اضافه کند.

شرکت سوئیسی نستله ۵/ ۳۴ دلار به ازای هر سهم برای این شرکت بیوتکنولوژی ایالات‌متحده پرداخت خواهد کرد. آیمییون برای درمان واکنش‌های آلرژیک به بادام‌زمینی در کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
این خرید، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت نستله در زمینه علوم ‌بهداشتی است. مارک اشنایدر، مدیرعامل، علاقه نستله را در این زمینه برانگیخته است. این در حالی است که کسب و کارهای دیگر نستله مانند شیرینی و آب بطری از رشد کمتری برخوردارند.
ژان فیلیپ برتچی، تحلیلگر بانک وونتوبل در شهر زوریخ گفت: این معامله «یک نقطه عطف مهم در علوم بهداشتی نستله است. نستله در تصمیم خود برای تقویت موقعیت این شرکت با خرید آیمییون بسیار جدی عمل کرده است.»
شرکت دارویی آیمییون در ماه فوریه از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده مورد تایید واقع شده است. تحلیلگران برآورد می‌کنند که درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیارد دلار باشد.
بنا بر اعلام شرکت نستله، با احتساب ۲۶ درصد از سهام بازوی علوم بهداشتی نستله در آیمییون، ارزش این شرکت دارویی ۶/ ۲ میلیارد دلار است. ارزش سهام شرکت نستله پس از اعلام خرید شرکت دارویی آیمییون در معاملات زوریخ تا ۹/ ۰ درصد افزایش یافت.
نستله، شرکت صنایع غذایی سوئیسی – چندملیتی است، که به ‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۸۶۶ توسط هنری نستله تاسیس شد. محصولات نستله شامل غذای کودک، آب بطری، غلات صبحانه، قهوه و چای، شیرینی، لبنیات، بستنی، غذاهای منجمد، غذاهای خانگی و تنقلات است. فروش ۲۹ محصول اصلی نستله سالانه بیش از ۱/ ۱ میلیارد دلار است.
برخی از مارک‌های محصولات شرکت نستله عبارتند از: نسپرسو، نسکافه، کیت‌کت، اسمارتیز، نسکوئیک، استوفرز، ویتل و مگی. نستله در سراسر جهان ۴۴۷ کارخانه دارد که حدود ۳۳۹ هزار نفر برای این شرکت  در ۱۸۹ کشور فعالیت می‌کنند. این شرکت یکی از سهامداران اصلی لورئال، بزرگ‌ترین شرکت لوازم آرایشی جهان است.
(یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها