شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۹۶۵۳۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات چای و بیسکویت ایرانی به تاجیکستان

برای نخستین بار از ایران و از طریق پایانه آستارا و مسیر بندر الت جمهوری آذربایجان– دریای خزر– قزاقستان بیسکویت و چای به تاجیکستان صادر شده است.

شرکت «راه آهن اکسپرس» وابسته به شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان با انتشار گزارشی از افزایش حجم انتقال ترانزیتی محصولات لبنی و میوه از جمهوری اسلامی ایران از طریق خاک جمهوری آذربایجان به روسیه خبر داد. اخیراً در قالب دالان بین المللی حمل و نقل شمال– جنوب انتقال ترانزیت محصولات لبنی و میوه در مسیر ریلی ایران– جمهوری آذربایجان– روسیه افزایش یافته است.
 
شرکت راه آهن اکسپرس از طریق پایانه باری آستارا (واقع در خاک ایران) بیش از یک هزار تن شیر خشک و پنیر از ایران به روسیه انتقال داده است. این شرکت همچنین در دو ماه اخیر موفق به انتقال پنج هزار و ۵۰ تن میوه از شهر آستارای ایران به شهر آستاراخان روسیه شده است.
 
بر اساس این گزارش، محصولات لبنی و میوه از ایران از طریق پایانه باری آستارا و با واگن های یخچال دار به روسیه حمل شده است.
 
شرکت راه آهن اکسپرس که در قالب طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال–جنوب، پیمانکاری توسعه پایانه باری آستارا در خاک ایران را برعهده دارد، همچنین برای نخستین بار از ایران و از طریق پایانه باری آستارا و مسیر بندر الت جمهوری آذربایجان– دریای خزر– قزاقستان بیسکویت و چای را با واگن های یخچال دار به تاجیکستان انتقال داده است.
 
ساخت پایانه باری آستارا در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال–جنوب در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده و مرحله نخست آن در سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان رسید. عملیات حمل و نقل از طریق این پایانه باری از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی شده است.
(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها