شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۹۶۵۲۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
اقتصاد نمایشگاه
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
محمدحسن استاد عظیم مدیرعامل ایران زاک:

رقابت آدامس ایرانی با محصولات ترکیه در عراق و سوریه

شرکت ایران زاک با بیش از 40 سال سابقه در تولید انواع آدامس، فعالیت خود را از سال 1351 در شهر صنعتی البرز واقع در استان قزوین آغاز نموده است. از سال 1382 با بهره گیری از دستاوردهای دانش مهندسی محصول و به کارگیری بهینه ماشین آلات، موفق به ایجاد تنوع محصول و افزایش بهره وری تولید شده است.

در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات با مدیر توانمند و تحصیلکرده شرکت ایران زاک محمدحسن استاد عظیم گفتگویی انجام شده که در ادامه می خوانید:
 
سوابق علمی و اجرایی خود را برای مخاطبان نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” شرح دهید؟
 
اینجانب دارای مدرک کارشناس ارشد MBA از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی هستم همچنین سه سال سابقه در مدیریت صنایع غذایی دارم.
 
شرکت ایران زاک چه کالا و خدماتی ارائه می دهد؟
 
شرکت ایران زاک  سالانه 2500 تن آدامس های با شکر و بدون شکر و فرآورده هایی کاکائو، آدامس های استیک، قلقلی، سکه ای، دراژه و اسمارتیز تولید می کند.
 
محصولات و خدمات شرکت شما چه مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد و جایگاه شما در بازار بین رقبا کجاست؟
 
شرکت ایران زاک تولید کننده ی سوم آدامس در ایران وصادر کننده ی نمونه ی استان قزوین در سال های 96 و 98 است.
 
توانمندی در تولید انواع آدامس و تولید تخصصی آدامس مزیت شرکت ایران زاک است و این امر موجب شده است که انتخاب اول قرارداد های خصوصی در صنعت آدامس باشیم.
 
برای گسترش فعالیت های خود چه برنامه و طرح های توسعه ای دارید؟
 
با افزودن 2400 متر مربع به فضای کارخانه در سال جاری ، ظرفیت تولید از سالانه 3000 تن در سال به 5000 تن در سال خواهد رسید.
 
فعالیت شما چه نقشی در افزایش اشتغال زایی داشته و چه برنامه ای برای افزایش آن دارید؟
 
در حال حاضر 250 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، با اجرای برنامه ی توسعه ی شرکت، تا سال 1400 برای تعداد  100 نفر دیگر اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
مهمترین چالش ها و موانع پیش روی شرکت شما چیست و چه برنامه ای برای آن دارید و بیماری کرونا چه اندازه بر فعالیت شما تاثیر گذاشته است؟
 
بیماری کرونا منجر به افزایش مصرف آدامس شده است و  تولید جدید این کارخانه ” آدامس موزی استیک حاوی کورکومین” که اثرات مثبتی روی سیستم  دفاعی بدن داشته و مورد استقبال قرار گرفته است.
 
مهمترین چالش پیش روی ایران زاک چیست؟
 
مهمترین چالش مسائل ارزی ، تعهد بازگشت ارز و عدم تخصیص ارز در سامانه ی نیما می باشد.
 
فعالیت شما تا چه اندازه می تواند به تولید ملی و افزایش صادرات کشورمان کمک کند؟
 
با ممنوع شدن واردات آدامس به کشور از اواخر سال 97 ، تولید کنندگان داخلی قوی تر شده و این امر باعث شده در بازار هایی همچون عراق و سوریه بتوانیم با محصولات ترک رقابت کنیم.
 
هدف و محور برنامه های شرکت شما از حضور در نمایشگاه شیرینی و شکلات چیست؟
 
با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال عموم از نمایشگاه ها، ما امسال سعی داریم تنها روی افراد موثر در  این بازار متمرکز شویم.
 
اگر مطلبی مورد نظر شماست که در قالب سوالات طرح نشده بفرمایید؟
 
اگر بانک مرکزی اجازه دهد که از طریق ارز حاصل از صادرات خود شرکت، موارد مورد نیاز همین شرکت تامین شود و ما معطل سامانه ی نیما نشویم، کمک بزرگی به این صنعت کرده است.
(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها