شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۹۶۵۱۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

وزارت کشاورزی: نخود ۱۰ هزار تومانی را ۲۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نخود با قیمت ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و با قیمتی حدود ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

فرامک عزیزکریمی مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نخود و حبوبات به علت پروتئین فراوان در میان فقرا حکم گوشت دارد.
وی شب گذشته در استودیوی پخش خبر 21 شبکه اول سیما افزود: از حدود 4 سال قبل در مناطق خشک و نیمه خشک کشور مانند کرمانشاه، کردستان، لرستان و آذربایجان شرقی برای جبران کاستی‌های تولید حبوبات و مخصوصاً نخود اقداماتی برای نوسازی کردن کاشت این محصول انجام شده است.
وی ادامه داد: حدود 104 هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت حبوبات نوسازی شده و برای برداشت این محصول حدود 130 دستگاه با لوازم (هِد) مخصوص ساخته و در میان کشاورزان توزیع شده است تا هزینه تولید حبوبات در کشور پایین بیاید، ولی هنوز هم نرخ تمام شده این محصول (نخود) بالاست.
عزیزکریمی گفت: با وجودی که نخود نسبت به دیگر محصولات کشاورزی حدود دو سال رکود قیمت داشت، اما امسال با افزایش کیلویی 6 هزار تومانی و با قیمت 10 تا 13 هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و با قیمتی حدود 20 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره واردات نخود در شرایط فعلی تصریح کرد: با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی از سال گذشته، دیگر واردات نخود با نرخ هر کیلو 20 هزار تومان برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد و این اتفاق فضای مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌آورد تا بتوانند محصولات خود را حتی با نرخ بالاتر از 13 هزار تومان به دلالان بفروشند.
 
(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) ۰۷:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها