جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۹۶۴۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

صادرات شیرینی و شکلات ایران به ۸۰ کشور جهان

دکتر بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی در حاشیه مراسم افتتاحیه در جمع خبرنگاران از صادرات انواع شکلات و شیرینی ایران به 80 کشور جهان خبر داد و گفت: سال گذشته 600 میلیون دلار شیرینی و شکلات از کشور صادر شد.

بهمن حسین زاده با بیان اینکه صنایع تولید کننده بیسکویت، شکلات و شیرینی از مهمترین صنایع صادراتی کشور محسوب می شوند، گفت:  این صنعت با نیم قرن سابقه صادراتی، سالانه  دو میلیون و چهارصد هزار تن انواع محصولات متنوع را  تولید می کند.
 
وی افزود:  در حالی که مصرف سرانه انواع شیرینی، شکلات، بیسکویت و نظایر آن 21 کیلوگرم در سال است، هموطنان ما هر سال حدود یک میلیون و هفتصد هزار تن انواع شیرینی، شکلات و بیسکویت مصرف می کنند.
 
حسین زاده با اشاره به اینکه میزان صادرات این محصولات  طی دو دهه گذشته از 40 میلیون دلار در سال 1380  به 600 میلیون دلار در سال 1397 رسیده است، اظهار داشت: مهمترین بازارهای صادراتی ایران را عراق، افغانستان، اروپای شرقی، آسیای جنوب شرقی و شیخ نشین های خلیج فارس تشکیل می دهند.
 
وی ادامه داد: برای نشان دادن اهمیت این صنعت کافی است به این نکات توجه کنیم که در حال حاضر بین 30 تا 40 درصد صادرات صنایع غذایی ایران را بیسکویت، شکلات و شیرینی تشکیل می دهد. همچنین این صنعت حداقل برای 65 هزار تن به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده  است.
 
وی افزود:  در حالی که ارزش افزوده محصولات صنعت  شیرینی، شکلات و بیسکویت  ایران بسیار بالاست ولی تنها حدود 30 درصد مواد اولیه آن وارداتی است.
 
به گفته مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها، گردش مالی این صنعت در اقتصاد ایران به  16 تا 17 هزار میلیارد ریال در سال می رسد.
 
حسین زاده این را نیز گفت که محصولات صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت  ایران به 66 تا 80 کشور صادر می شود و این تنوع بازار بخوبی نشانگر آن است  که قدرت رقابت  این بخش از صنایع  کشور در سطح بالایی قرار دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه ضرورت ایجاب می کند که در سال جهش تولید نسبت به  برطرف کردن مشکلات تامین به موقع مواد اولیه این صنعت اقدامات لازم انجام شود، تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی شکلات، شیرینی و بیسکویت  فرصت بسیار مناسبی است که  توان تولید کشور و پیشرفت هایی که در این بخش به علت تخصص و مهارت بالای صنعتگران ایرانی ایجاد شده است، به نمایش درآید.
 
علاقمندان می توانند برای بازدید مجازی از این نمایشگاه، به تارنمای شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران به نشانی https://iranfair.com/ مراجعه کنند.
(جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها