پنج شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۴۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عشایر اصفهان سالانه ۱۱ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: جامعه عشایر استان اصفهان سالانه حدود ۱۱ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

مختار اسفندیاری افزود: تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز یکی از طرح‌های بزرگ در حال انجام در امور عشایر استان است که این زنجیره تولید به معیشت و درآمد عشایر و اقتصاد کشور کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تُن به تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان افزوده می‌شود، ادامه داد: در زمان حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تُن کمبود گوشت قرمز در کشور وجود دارد.
مدیرکل امور عشایر اصفهان تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های سازمان امور عشایر کشور مقرر شد تا پایان دولت به افزایش ۳۰ هزار تُنی گوشت قرمز در کشور برسیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون تولید هزار تُن از کسری گوشت قرمز کشور از طریق تولیدات عشایر در استان اصفهان محقق شده است.
اسفندیاری اظهارداشت: در چند سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از صندوق توسعه به حدود یکهزار و ۲۰۰ خانوار پرداخت کردیم که در همین راستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار راس بره پرواربندی شده و اکنون وزن بره و گوسفند با وزن بیشتری به بازار کشور عرضه می‌شود.
وی بیان کرد: پرواربندی دام هم به نفع عشایر و هم اقتصاد کشور است که خوشبختانه در سال‌های اخیر محقق شده است.
مدیرکل امور عشایر اصفهان معتقد است گوشت قرمز تولیدی عشایر به دلیل تغذیه دام عشایر از گیاهان دارویی و تازه مرتع‌ها باید به عنوان یک گوشت ارگانیک ثبت و معرفی شود.
براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.
در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.
عشایر استان اصفهان ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.
 
(پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها