چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۶۴۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس شیرینی و شکلات

کمبودی در عرضه شکلات نداریم؛ استمرار ثبات قیمت شکلات در بازار

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: علی رغم مشکلات تامین مواد اولیه و صادرات، کمبودی در عرضه شکلات نداریم.

جمشید مغازه ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه مشکلات تامین مواد اولیه تا حدودی ادامه دارد، اظهار کرد: برخی اوقات تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در تامین آرد، شکر، روغن و سایر مواد وارداتی دچار مشکل می‌شوند.
او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شیرینی و شکلات نداریم، افزود: اگرچه کارخانه‌های تولیدی به امر تولید ادامه می دهند، اما در روند تامین مواد اولیه کماکان مشکلاتی وجود دارد.
مغازه ای ادامه داد: علی رغم آنکه در صادرات شکلات مقام نخست در صنایع غذایی را دارا هستیم، اما به سبب شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها صادرات متوقف شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت شکلات نداریم، گفت: با توجه به لوکس بودن شیرینی و شکلات در سبد مصرفی خانوار و کاهش قدرت خرید افراد، با کمبود تقاضا مواجه هستیم که با این وجود برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم و تولیدکنندگان سود خود را در سبد فروش محصولات می بینند تا بتوانند به امر تولید ادامه دهند.
او مسئله پایه‌های قیمتی در صادرات را یکی از مشکلات اصلی پیش روی صادرکنندگان برشمرد و گفت: بخشنامه اخیر بانک‌ مرکزی مبنی بر بازگشت کامل ارز به سامانه نیما از دیگر مشکلات پیش روی صادرات است که امیدواریم این مشکلات هر چه سریع تر مرتفع شود.
رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: با افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ تمام شده محصولات افزایش می‌یابد که در صورت تغییر قیمت، رقابت با دیگر رقبا مشکل می‌شود.
 
(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۶:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها