چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۴۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سهم ۷۷ درصدی گروه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی در کالاهای هدف صادراتی

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان تهران گفت: بیش از ۷۷ درصد از کالاهای هدف صادراتی استان تهران در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ مربوط به گروه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی بوده است.

مجتبی شیرقاضی با بیان اینکه بر اساس هدفگذاری صورت گرفته بالغ بر یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار صادرات در استان تهران به کشورهای هدف تعریف شده، اظهار کرد: صادرات درگروه صنعت با ۴۴ درصد وگروه کشاورزی و صنایع غذایی با ۲.۳۳ درصد بیشترین سهم دار ترکیب کالاهای صادراتی استان را دارا می باشند و با توجه به رشد مثبت بخش صنعت و تولید استان در پنج ماهه ابتدای سال جاری تحقق این برنامه دست یافتنی است.
معاون بازرگانی سازمان صمت استان تهران ادامه داد: گروههای کالایی پتروشیمی با ۹.۷ درصد، معدن و صنایع معدنی ۷.۷ درصد و فرش و صنایع دستی نیز ۶ درصد کالاهای صادراتی را شامل می شوند.
وی تصریح کرد: علیرغم تحریمهای ظالمانه و مشکل صادرکنندگان درانتقال ارز اما کالاهای ایرانی جایگاه‌های خودرا در بازارهای جهانی ازدست نداده و در بازارهای کشورهای CIS به صادرات بیش از سه میلیارد دلاری دست یافته است که رشد قابل توجهی به نسبت مدت مشابه سال پیش دارد.
شیرقاضی با اشاره به نقش گمرکات استان در تسریع و تسهیل روند صادرات و واردات کالا به کشور گفت: در مجموع استان تهران چهار گمرک شهریار، غرب، فرودگاه امام خمینی و مهرآباد فعال می باشد که با توجه به نزدیکی پایتخت و وجود فرودگاه بین المللی و شریان اصلی راه آهن کشور و استقرار دفاتر اصلی شرکت های صادراتی در تهران حجم زیادی از کالاها از این گمرکات ترخیص میشود.
 
(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها