دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۳۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد ۶۶ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

وظیفه گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش‌ نسبت به دوره بلندمدت ۶۶ میلی متر رشد داشته است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور با اشاره به اینکه شرایط بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به دوره بلندمدت نرمال بوده است، اظهار کرد: بنابر آمار مجموع میزان بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد معادل ۶۶ میلی متر بیش از نرمال بوده است.
او با اشاره به اینکه در تابستان بارندگی‌ چندانی نداریم، افزود: با توجه به آنکه تا پایان سال زراعی زمان زیادی باقی نمانده، شرایط میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت حفظ خواهد شد.
وظیفه با اشاره به اینکه میزان دما ۱ تا ۱.۵ درجه فراتر از نرمال بوده است، بیان کرد: در استان‌های مختلف از لحاظ دمایی، بی هنجاری شدیدی نداشته‌ایم.
رئیس مرکز خشکسالی کشور با بیان اینکه بارش چندانی در فصل پاییز پیش رو نیست، گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در فصل پاییز به احتمال بسیار، کم بارشی خواهیم داشت.
گرایش به بارش در فصل پاییز کمتر است
او با اشاره به اینکه در فصل پاییز گرایش به کم بارشی بیشتر است، بیان کرد: این امر بدان معناست که سامانه بارشی زا کمتر اتفاق می‌افتاد و در نتیجه روز‌های گرم‌تر از معمول بیشتر است.
رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین وضعیت دما در فصل پاییز گفت: دما در فصل پاییز فراتر از نرمال خواهد بود.
او در پایان با اشاره به اینکه بارش در استان‌های غربی کمتر از نرمال است، تصریح کرد: این شرایط تا پایان سال زراعی حفظ می‌شود و انتظار می‌رود که این شرایط تا پایان سال زراعی تداوم یابد.
 
(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) ۱۷:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها