دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۳۸۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت شناسنامه دار کردن مزارع زعفران/ حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

عضو شورای ملی زعفران گفت: تا زمانیکه زعفران کاران شناسنامه دار نشوند، آمار و اطلاعاتی دقیقی از تولید در دسترس نداریم.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران، با اشاره به اینکه آمار دقیقی از کشت و تولید زعفران در دسترس نیست، اظهار کرد: با وجود محدودیت زعفران کاری در ۲ استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی ، اما آمار دقیقی از کشت در دسترس نیست.
 
وی با تاکید بر اجرای شناسنامه دار کردن مزارع زعفران افزود: با شناسنامه دار کردن زعفران، آمار دقیق و منظمی از سطح زیر کشت زعفران به دست می آید.
 
حسینی ادامه داد: شورای ملی زعفران از سال ۹۰ تا ۹۴ به مدت ۴ سال طرح شناسنامه دار مزارع را بصورت پایلوت اجرا کرد و این موضوع کمک بزرگی به اطلاعات مورد نیاز بخش زعفران می‌کند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تولید زعفران در دسترس نداریم، بیان کرد: تازمانیکه اطلاعات دقیقی از سطح زیرکشت، مزارع نو و مزارعی که عمرشان زیاد نیست، نداشته باشیم، تمامی برآورد‌ها احتمالی خواهد بود و استناد قوی نمی‌توان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بازار زعفران نسبت به ماه‌های اخیر نوسانی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.
 
عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی موجودی زعفران خود را در بورس خرید و فروش می‌کند که تمامی این مسائل در آینده تولید دخیل است.
(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) ۰۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها