شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۳۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

عوارض صادرات خرما برداشته شد /برگشت پول صادرکنندگان با ارز آزاد

نماینده دشتستان با ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت بازار خرما، گفت: عوارض صادرات خرما برداشته شده است و ‏‬ برگشت پول صادرکنندگان با ارز آزاد انجام خواهد شد که تأثیر خوبی در تسهیل صادرات خرما دارد.

ابراهیم رضایی در نشست با نخل داران و فعالان حوزه خرما اظهار کرد: من با افتخار یک کشاورززاده هستم و در همین نخلستان‌ها، کشاورزی را به صورت سنتی آموخته ام و باید از بنده انتظار بیشتری برای رفع مشکلات نخل و خرما داشته باشید.
وی بیان کرد: یکی از دستور کارهای مهم و اصلی بنده در این دوره نمایندگی ساماندهی بازار خرما و بهبود وضعیت معیشت نخلداران است که تعداد زیادی از مردم شهرستان از این طریق امرار و معاش می‌کنند.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های نگهداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی خرما در دشتستان اضافه کرد: از همه فعالان این عرصه حمایت خواهیم کرد و برای رفع نیازها از همه ظرفیت و توان خود استفاده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه خرمای دشتستان باید در همین شهرستان بسته بندی و توزیع و صادر شود، تصریح کرد: با این اقدامات علاوه بر سود بیشتری که نصیب کشاورزان می‌شود، شاهد بهبود وضعیت اشتغال در بین جوانان دشتستان نیز خواهیم بود.
رضایی به پیگیری‌های خود برای احیای اداره کل نخیلات در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد تشکیلات خرما شاهد تمرکز بیشتری بر امور مربوط به نخل و خرما خواهیم بود و اتفاقات بهتری روی خواهد داد.
نماینده دشتستان به حذف عوارض صادرات خرما اشاره کرد و افزود: مشکل صادرکنندگان برای ارز برگشتی به کشور نیز حل شده است و ارز با نرخ آزاد وارد کشور می‌شود که مجموعه این اقدامات باعث تسهیل در صادرات و افزایش قیمت خرما خواهد شد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نسبت به خرما و بازار آن خوشبین هستیم و امیدواریم که شاهد وضعیت بهتری طی روزهای آینده در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بسته بندی در سطح شهرستان باید فعال‌تر شوند، از تلاش برای فعال شدن واحدهای راکد خبر داد و اضافه کرد: توسعه سردخانه‌ها نیز نقش مهمی در نگهداری بهتر محصول خواهد داشت. 
رضایی تاکید کرد: خرما جزو کالاهای اساسی نیست و افزایش قیمت آن نگرانی ندارد. مطالبه و درخواست ما این است که خرما امسال با قیمت مقبول و منطقی به فروش برسد.
 
(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹) ۱۳:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها