جمعه / ۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۶۳۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

سرقینی برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی می‌شود

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری گفت: جعفر سرقینی به زودی برای تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، افزود: سرقینی که در پی عدم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به حسین مدرس خیابانی، از ۲۵ مرداد تا کنون به‌عنوان دومین سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شده است، یکشنبه هفته جاری با رئیس جمهور دیدار کرده و ساعتی پیش نیز موضوع معرفی وی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نهایی و درحال طی تشریفات اداری است.
این منبع آگاه اضافه کرد: سرقینی پس از تعطیلات دو هفته‌ای قوه مقننه، برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود و نمایندگان نیز یک هفته فرصت خواهند داشت به بررسی سوابق و برنامه‌های پیشنهادی وی بپردازند.
جعفر سرقینی متولد سال ۱۳۳۷ در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی و دارای دکترای کانه آرایی از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا است.
او از چهره های خوشنام، باتجربه و متخصص وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از ابتدای دولت تدبیر و امید تا بهمن ۱۳۹۸ به‌عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه فعالیت می‌کرد، اما به دلیل اختلاف نظرهای گسترده با رضا رحمانی وزیر معزول صمت و از تیم مشاوران او کنار گذاشته شد.
معاون امور معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیرعامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیرکل معادن و فلزات استان آذربایجان شرقی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت معادن و فلزات از جمله سوابق اوست.
 سرقینی همچنین در دانشگاه‌های تهران و سهند به‌عنوان استادیار تدریس کرده و دارای تألیفاتی در حوزه معدن است. عضو مؤسس انجمن مهندسی معدن و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز از دیگر سوابق حرفه‌ای او به‌شمار می‌آید.
 
(جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹) ۱۵:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها