چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۶۳۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

درخواست از رییس جمهور برای تعیین و اعلام نرخ خرید تضمینی گندم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار تعیین و اعلام نرخ خرید تضمینی گندم ‏برای سال زراعی جدید شده ایم. ‏

عطاء الله هاشمی با اشاره به نامه‌ای به رئیس جمهور برای تعیین و اعلام هر چه سریع‌تر نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید اظهار داشت: در طول چند سال گذشته علیرغم مشکلات عدیده ناشی از تأخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، قیمت پایین نرخ خرید، افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های کشاورزی و افزایش هزینه‌های تولید، همچنان به تولید محصول استراتژیک گندم مشغول بوده و حدود شش سال است که به خود کفایی در این محصول رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: در نامه ارسال شده خطاب به رئیس جمهور عنوان شده که طبق قانون، دولت موظف است که نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را قبل از آغاز فضل کشت و اوایل شهریور ماه اعلام کند چرا که این امر در اقبال کشاورزان به کشت محصول رابطه مستقیمی دارد.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور افزود: در سال گذشته و سال جاری، تعلل در اعلام نرخ، کشاورزان را با مشکلات فراوانی در تصمیم گیری روبرو کرده است اما امسال هم علیرغم آغاز فصل کشت پاییزه و اتمام مهلت شورای اقتصاد برای اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال زراعی جدید، خبری از اعلام نرخ‌های جدید نیست.
وی گفت: با این وجود، بیم آن می‌رود که تعلل در اعلام نرخ منجر به تغییر الگوی کشت به سایر محصولات کشاورزی و کاهش میزان تولید محصول استراتژیک گندم و در نهایت به زیر سوال رفتن دستاورد شگرف خودکفایی گندم و واردات آن شود.
هاشمی ادامه داد: در این نامه از ریاست جمهوری خواسته شده تا با اعلام دستورات لازم، برای بررسی کارشناسی و آنالیز قیمت تولید که توسط بنیاد ملی گندم کاران ایران و دست اندرکاران بخش کشاورزی استخراج و مبلغ ۴۵ هزار ریال به ازای هر کیلو گندم برآورد شده است تا پایان هفته دولت اقدام شود.
 
(چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹) ۰۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها