شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۹۶۲۱۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

اولین کترینگ غذایی در ضیافت بازار سرمایه

فرابورس ایران در آخرین روز کاری مردادماه از یازدهمین عرضه اولیه امسال خود با عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت تهیه توزیع غذای دُنا آفرین فدک رونمایی کرد.

چهارشنبه ۲۹ مردادماه از ۳۰۰ میلیون سهم شرکت دنا فدک تعداد ۶۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از سوی کارگزاری اقتصاد بیدار به عنوان مدیر عرضه روی میز فروش رفت که هر سهم این شرکت ۶ هزار ریال کشف قیمت شد.
 
در این عرضه اولیه شاهد مشارکت ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۴۸۰ کد معاملاتی ‏بودیم که به ۵ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۶ کد، حداکثر ۱۰ سهم تخصیص یافت.
 
بدین ترتیب از امروز نخستین کترینگ غذایی رسما وارد بازار سرمایه کشور شد تا از شنبه اول شهریورماه شاهد آغاز معاملات خود در بازار دوم فرابورس باشد. شنبه هفته آتی همچنین ۹ میلیون سهم شرکت نیز در راستای ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور غیرمستقیم در بازار سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص می‌یابد.
 
روز گذشته در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مدیرعامل شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک درباره تاریخچه این شرکت گفت: تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک یا به اختصار دونا، به صورت جوینت‌ونچر بین گروه ارزش آفرینان فدک و شرکت مطرح اروپایی با نام دونهـازر در سال ۹۴ تاسیس شد.
 
محسن فاتحی‌زاده در مورد رشد درآمدی این شرکت، اظهار کرد: درآمد شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد ۵۵ درصدی داشته و این رقم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نیز ۷۶ درصد افزایش یافته است.
 
او با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های دونا تبدیل‌شدن از کترینگ به شرکت فعال در صنعت غذایی است، افزود: اولین گام در این راستا نیز ورود به بازار غذای آماده با هدف متنوع‌سازی محصولات و کاهش ریسک‌های احتمالی است که محصولاتی نیز در این زمینه طراحی کرده‌ایم.
(شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها