یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۱۰۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات گیاهان دارویی ۱۲۰ درصد افزایش یافت

یک مقام مسئول، از رشد ۱۲۰ درصدی ارزش صادرات گیاهان دارویی در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمود بازاری اظهار داشت: آمارهای صادراتی محصولات گیاهان دارویی ایران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ حاکی از افزایش ارزآوری صنعت محصولات گیاهان دارویی طی ۹ ساله اخیر با رشد ۱۶۰ درصدی است.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: بر اساس آمارهای کارشناسی شده سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات گیاهان دارویی طی ۴ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۲۰ و ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
بازاری عنوان کرد: گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اقتصادی بخش کشاورزی است که در بسیاری از استان‌های کشور، در قالب گونه‌های متنوع جنگلی، مرتعی و زراعی تولید و بهره‌برداری می‌شود.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: از جمله گیاهان دارویی که در سال جاری با رشد مواجه بوده‌اند، می‌توان به افزایش صادرات کتیرا و نیز سایر محصولات نباتی به ترکیه و همچنین شیره آنغوزه تلخ و شیرین، تخم رازیانه و تخم گشنیز و عصاره و سایر شیره‌ها به کشور هندوستان و همچنین بازارهای اروپایی از جمله آلمان اشاره کرد.
 
به گفته وی، کشور آلمان یکی از اصلی‌ترین خریداران گیاه دارویی شیرین‌بیان است و کشورهای پاکستان، ترکیه و عراق عمده‌ترین خریداران گیاهان دارویی ایران در سال جاری بوده‌اند.
 
بازاری ادامه داد: بی‌تردید میزان ارزآوری صنعت گیاهان دارویی که دسترنج تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصولات به شمار می‌رود، نیازمند حمایت واقع‌بینانه از این صنعت است تا در سال‌های آینده شاهد پویایی، دوام و توسعه کسب و کارهای نوین در این صنعت باشیم.
 
گفتنی است، میز گل و گیاهان دارویی، تزئینی، خوراکی و صنعتی با حضور فعالان این بخش در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
(یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها