شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۶۰۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سامانه۱۲۴؛ یار مردم در خرید ارزان و باکیفیت

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت، از مردم خواست قبل از اقدام به خرید با مراجعه به سامانه اینترنتی ۱۲۴ از قیمت کالا و خدمات کسب اطلاع کنند.

ایزدی در مصاحبه با بخش "باسخنگویان" برنامه زنده "رویداد" با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ در فضای مجازی گفت: بخش اطلاع رسانی قیمت و طرح شکایت مورد توجه مردم قرار گرفته است.
 
وی افزود: مردم باید بدانند کالای موجود در بازار قیمتی مناسب دارد یا خیر و برای پاسخگویی به این سوال، بخشی از سامانه ۱۲۴.ir به این مهم اختصاص یافته است.
 
ایزدی ادامه داد: این سامانه دارای شامل بخش های مختلف قیمتی است که یکی شامل ۱۶۰ قلم کالا و ۱۷۹ قلم خدمت است. این کالاها پر مصرف و عموما تولید داخل هستند.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات این کالاها با رنج قیمتی متفاوت و درج ویژگی های خاص هر محصول در سامانه در دسترس مردم قرار دارد، گفت: بعنوان مثال مردم برای در اختیار داشتن قیمت کالا با ریز جزئیات، می توانند به بخشی مراجعه کنند که ۱۲۷۶ قلم کالا با همکاری واحدهای تولیدی در آن درج شده و به بخش "خوداظهاری" معروف است.
 
ایزدی تصریح کرد: شرکت ها در این بخش کالای خود را معرفی می نمایند وکه شامل تولید کننده های مواد غذایی، لوازم خانگی، شوینده ها، لبنیات، گوشی تلفن همراه و... می باشد و قیمت مصوب برای مصرف کننده نیز درج شده است.
 
این مقام مسئول در سازمان حمایت با بیان اینکه قیمت درج شده در مغازه ها و واحد در این سامانه مشخص است، افزود: ممکن است مصرف کننده با قیمتی بالاتر در سطح بازار روبرو شود که قطعا افزایش قیمت و گران فروشی است. لذا در این سامانه امکان ثبت شکایت درج شده است و مردم با دیدن قیمت های کلی قادر به همترازی آن با کالای موجود در بازار هستند.
 
ایزدی ادامه داد: در این بخش باید اطلاعات واحد متخلف و نیز نوع تخلف درج گردد و در نهایت شکایت مردمی ثبت می شود. همچنین ترجیحا فاکتور باید از مغازه دار دریافت و به فرم شکایت ضمیمه شود.
 
وی گفت: با ثبت شکایت، پیامک کوتاه به تلفن همراه فرد شاکی ارسال و کدی در نظر گرفته می شود که مردم می توانند از طریق این کد پیگیری کسب اطلاع نمایند که شکایت مورد نظر در کدام مرحله است؛ نظر بازرس چیست و رسیدگی در تعزیرات چه مراحلی را گذرانده است.
 
ایزدی از ۱۶میلیون بازدید از این سامانه تا امروز خبر داد و افزود: خوشبختانه تعداد بازدیدها روز به روز افزوده می شود؛ سامانه در حال گسترش بوده و هدف ما حمایت از مردم عزیز است.
 
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: این سامانه از دیگر سو تبلیغی برای تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.
(شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹) ۱۷:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها