پنج شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۶۰۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

انجام بیش از یک میلیون بازرسی از بازار کالا‌های اولویت‌دار

تابش با اشاره به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۱۹ بازرسی در چهار ماه نخست سال ۹۹، از نظارت ویژه بر بازار کالا‌های اولویت‌دار خبر داد.

عباس تابش با اعلام تشدید بازرسی‌ها بر بازار کالاها و اقلام اساسی مردم، به آمار بازرسی سازمان‌های صمت استان‌ها طی چهار ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۱۹ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرح‌های نظارتی را بررسی قیمت‌ها، جلوگیری از دپوی کالا‌ها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد: آمار بازرسی‌های انجام شده طی این مدت نشان می‌دهد از این تعداد یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۹۲ مورد مربوط به کالا‌های اساسی و استراتژیک شامل فرآورده‌های پروتئینی، مواد لبنی، شکر، لوازم خانگی و ... می‌شود که پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه طی این مدت روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام و بر اساس قانون با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده در سطح کشور، ۱۳۱ هزار و ۹۲۷ مورد مربوط به احتکار و امتناع از عرضه کالا بوده است.
تابش گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها ۸۲ هزار و ۶۵۴ مورد تخلف شناسایی که پرونده متخلفین جهت بررسی سریع به شعب رسیدگی کننده تعزیرات استان‌ها ارسال شده است.
رییس سازمان حمایت، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ و یا ستاد‌های مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن به شکایت آن‌ها رسیدگی خواهد شد.
 
(پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها