سه شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۵۹۹۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس فرآورده های لبنی

پیشنهاد ستاد تنظیم بازار برای تعادل بازار شیر

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: حفظ تعادل عرضه و تقاضا و تنظیم بازار کالاهای مختلف نیازمند ابزارهای متناسب است و در این مسیر باید ابزار متناسب با هر کالا برای ایجاد تعادل به کار گرفته شود.

 محمدرضا کلامی با اشاره به اخبار مطرح شده در رسانه ها درباره افزایش قیمت لبنیات گفت: باید توجه داشت در شرایط فعلی قیمت ارز در محدوده ۲۰ هزار تومان قرار دارد، از این رو صادرات سودآوری بالایی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت با هدف تامین لبنیات مصرفی مردم به قیمت ‌مناسب، یارانه‌ای را بابت تامین نهاده‌ها پرداخت می‌کند، گفت:در عمل اما به دلیل سودآوری صادرات به جای متعادل ماندن قیمت‌ها در سبد مصرفی مردم، با صادرات نامتعارف چربی و کره و شیرخشک از کشور روبرو هستیم و همین امر سبب شده است تقاضای نامتعارفی به بازار شیر ایران وارد شود.
 
وی با اشاره به اینکه تحت تاثیر شرایط فوق قیمت مصوب شیر در سطح کشور رعایت نمی‌شود، اضافه کرد: برای محافظت از سفره مردم لازم است از ابزارهای مختلف استفاده کنیم و در این حوزه ابزار مناسب تعیین عوارض صادراتی برای صدور خامه و شیرخشک از کشور است.
 
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت:از سوی دیگر تغییر نرخ ارز واردات کره از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی باعث شده مصارف کره داخلی افزایش یابد.
 
او در توضیح این مطلب ادامه داد: در نهایت ستاد تنظیم بازار با پیش‌بینی اینکه کره وارداتی با ارز ۴۲۰۰ رو به اتمام است و مصارف کره داخلی با افزایش روبروست، پیشنهاد کرد: کارگروه هماهنگی و ساماندهی عوارض صادراتی نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و خامه بسته بندی به گونه‌ای که رانت افزایش قیمت دلار و سهم ارز ۴۲۰۰ تومانی به بیت المال و خزانه کشور بازگرداندن اقدام نماید.
 
وی تاکید کرد: انشاله با ابلاغ مصوبه در خصوص اختیارات این کارگروه بازار شیر از عدم هماهنگی که فاصله گرفته و به تعادل نزدیک خواهد شد.
(سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها