دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۰
سرویس : سرویس خبری انگلیسی
کد خبر : ۹۵۹۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس سرویس خبری انگلیسی
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

حساب‌های ۳ شرکت متخلف لبنی مسدود شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حساب‌های شرکت «شان دشت» با برند «پاژن»، شرکت «لبن دشت» با برند «چوپان»، شرکت «مادی» با برند «می ماست» با حکم اداره اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی مسدود شده است.

سید یاسر رایگانی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: برند «پاژن» با سه میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان جریمه، برند «چوپان» با دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان جریمه و برند «می ماست» با یک میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان جریمه علی رغم مهلت های قانونی تعزیرات تسویه جریمه انجام نداده اند و در صورت عدم تسویه خطوط تولیدی توقیف می شود.
 
وی ادامه: شرکت لبنیات پگاه با دو میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان و برند لبنیات سحر با یک و نیم میلیارد تومان جریمه، تسویه جریمه انجام داده اند.
 
رایگانی اظهار داشت: دو پرونده در شعبه ۴٠ شهر تهران در حال رسیدگی است و تاکنون ١۵ نامه از این شعبه به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده تا میزان دقیق تخلف را اعلام کنند اما تا این لحظه میزان دقیق و کارشناسی تخلف به تعزیرات اعلام نشده است.
 
وی ادامه داد: پرونده دیگری نیز به تازگی اعلام کارشناسی میزان تخلف شده و در فرایند رسیدگی قرار دارد.
 
رایگانی افزود: سه پرونده درخصوص لبنیات در اداره کل شهرستان های استان تهران در جریان رسیدگی قرار دارد که یکی از پرونده ها در مرحله بدوی هفت میلیارد تومان محکوم شده است.
 
سخنگوی تعزیرات اظهار داشت: پرونده ای به ارزش ١٠ میلیارد تومان و پرونده دیگری نیز هفته قبل تشکیل شده که در مراحل اولیه رسیدگی است.

 

پرونده های عدم ایفای تعهدات ارزی

سخنگوی تعزیرات درباره پرونده های وارده و مختومه عدم ایفای تعهدات ارزی واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در شعب سازمان تعزیرات از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: در چهار ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۷۹۷ پرونده وارد و تعداد ۸۲۷ پرونده مختومه شده که ارزش ریالی پرونده‌های مختومه ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: میزان محکومیت متخلفان پرونده های عدم ایفای تعهدات ارزی واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در چهار ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۶۳۱ میلیون روپیه، ۹۹۷ میلیارد ریال، یک میلیون و ۶۶۰ لیره ترکیه، ۱۲ میلیون روبل روسیه، سه میلیارد درهم، ۲۳ میلیارد وون کره جنوبی، ۲ میلیارد یوان چین، ۳ میلیارد یورو، ۱۷ میلیون دلار، یک میلیارد ین ، ۲۹۸هزار دلار کانادا است.

(دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹) ۱۸:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها