پنج شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۸۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات میوه ۵۰ درصد افت کرد/نوسان قیمت موز در بازار

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار گفت: بنابر آمار، صادرات میوه نسبت به ماه قبل به دلیل چالش‌های پیش روی صادرکنندگان ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت هر کیلو موز با افزایش یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی نسبت به هفته قبل به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی رسیده است.
وی قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه را ۲۲ هزار تومان، سیب گلاب ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان، آلبالو ۷ تا ۱۲ هزار تومان، هلو ۷ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اکثر اقلام ‌میوه نسبت به هفته گذشته در بازار نوسانی نداشتند.
دارایی نژاد با اشاره به اینکه بازار میوه در رکود و آرامش به سر می‌برد، بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و تاثیر گذاری بر کیفیت میوه، فروشندگان در اسرع وقت باید محصولات خود را به منظور جلوگیری از فساد در بازار عرضه کنند.
رئیس اتحادیه بارفروشان صادرات خیار به ارمنستان و روسیه را علت اصلی نوسان قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار درختی ۳ تا ۵ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات میوه و صیفی به کندی در حال انجام است، بیان کرد: بنابر آمار، صادرات میوه و صیفی نسبت به ماه قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است که انتظار می‌رود هر چه سریع تر‌ چالش‌های پیش روی صادرات مرتفع شود.
به گفته وی، با وجود افزایش ۲ برابری قیمت بذر، کود، سم و سایر هزینه‌های تولید انتظار می‌رود که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر تمهیداتی برای این موضوع بیندیشد.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و فراوانی تولید نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد.
 
(پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها