پنج شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۸۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولیدپنبه به ۶۰ هزار تن می‌رسد

مدیر عامل صندوق پنبه گفت: امسال پیش بینی می‌شود که تولید پنبه تصفیه شده به ۶۰ هزار تن برسد.

محمد حسین کاویانی مدیر عامل صندوق پنبه از واردات ۸ هزار تن پنبه به کشور خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها، از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه واردات چندانی به کشور نداشتیم و تنها ۸ هزار تن پنبه از طریق بندرعباس به کشور وارد شد.
وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی کشور در مضیغه است، افزود: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدی‌های پوشاک، لباس‌های زمستانی روی دست تولیدکنندگان ماند که این امر زیان قابل توجهی به صنعت وارد کرده است.
کاویانی ادامه داد: با توجه به کمبود پنبه در تیرماه، صنایع نساجی به سراغ نخ‌های پلی استر و ویسکوز رفتند که از اواخر مرداد با ورود پنبه‌های خارجی، نیاز صنعت مرتفع شد.
مدیر عامل صندوق پنبه از رکود حاکم بر بازار پارچه و نخ خبر داد و گفت: صنعت نساجی و تولید پوشاک همزمان با آغاز شروع دانشگاه‌ها و مدارس فعالیتشان رونق می‌گرفت که متاسفانه به سبب شیوع ویروس کرونا، امیدی به فروش پنبه تولیدی نیست.
کاویانی از آغاز فصل برداشت پنبه خبر داد و گفت: بنابر آمار از ۱۰ شهریور برداشت پنبه از مزارع دیم استان گلستان آغاز می‌شود، اما به واسطه رکود حاکم بر بازار پنبه و لباس نگرانی‌هایی مبنی بر کمبود عرضه محصول در بازار وجود دارد.
این مقام مسئول  بیان کرد: از شهریور برداشت ‌پنبه از گلستان، سپس مازندران، اردبیل، خراسان، فارس و سمنان آغاز می‌شود و با عرضه انبوه نگران رکود بازار هستیم.
وی درباره آخرین وضعیت تولید پنبه بیان کرد: امسال پیش بینی می‌شود که حداقل ۶۰ هزار تن پنبه تصفیه شده تولید شود.
کاویانی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید از جمله کود، سم، حمل و نقل و هزینه‌های کارگری، کمبود ماشین آلات صنعت نساجی با مشکلات متعددی روبروست.
مدیرعامل صندوق پنبه در پایان با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های تولید راه قاچاق را هموارتر می‌کند، تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، کمبود ماشین آلات برداشت و کیفیت پایین پنبه‌های تولیدی راه برای قاچاق پارچه، نخ و لباس هموارتر می‌شود که این امر صنعت نساجی را دچار آسیب جدی می‌کند.
 
(پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹) ۰۷:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها