چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۸۳۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خودکفایی در محصولات راهبردی کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید‌های تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی در دستور کار این وزارتخانه است، اما باید راهکار‌های لازم برای دستیابی به خودکفایی در این محصولات را دنبال کنیم.

 کاظم خاوازی در نشست بعدازظهر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به سوالات برخی از نمایندگان مجلس پاسخ داد.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رفع اختلاف بین مردم و امور اراضی و منابع طبیعی بسیاری از دستورالعمل‌ها را ساده کرده و سرعت تهیه کاداستر را بالا برده‌ایم.
 
خاوازی که پس از شرکت در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: تاکنون ۹ میلیون هکتار کاداستر در بخش کشاورزی به جز جنگل و مراتع اتفاق افتاده و تا پایان سال ۳ میلیون هکتار دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.
 
کاداستر حدنگاری یا نقشه برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرز‌های تعیین شده برای زمین سند مالکیت صادر کرد.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: فکر می‌کنیم بسیاری از مشکلات کشاورزان با این موضوع و درگیری‌های احتمالی با منابع طبیعی از این طریق حل و فصل شود.
 
خاوازی افزود: در جلسه امروز همچنین به نمایندگان مجلس توضیح دادیم که قیمت ۴۰ محصول کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و آن‌ها در حال تعیین قیمت براساس کار کارشناسی هستند و به محض مشخص شدن به کشاورزان اعلام خواهد شد.
 
وی گفت: موضوع دیگر بحث خانه‌های کارگری و سرایداری در داخل باغات بود که دستورالعمل‌های آن را اعلام کردیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: براساس این دستورالعمل‌ها و براساس متراژ باغ دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌تواند اتاقک‌های سرایداری در داخل باغ وجود داشته باشد.
(چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها