سه شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۸۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش بینی دمای بالای نرمال در برخی استان ها؛ پاییز امسال دیر از راه می‌رسد

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: طی ۲ تا ۳ هفته آینده، دما در برخی نقاط کشور بالاتر از نرمال خواهد بود.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور درباره آخرین وضعیت بارش کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد رشد داشته است.
او با اشاره به اینکه در فصل تابستان بارش قابل ملاحظه‌ای نداریم، افزود: با توجه به آنکه تا پایان سال زراعی زمان زیادی باقی نمانده است، از این رو کم بارشی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری جبران نمی‌شود.
وظیفه درباره آخرین وضعیت دمای کشور بیان کرد: طی ۲ هفته اخیر دمای هوا ۲ درجه بالاتر از نرمال بوده است و همواره پیش بینی می‌شود که طی ۲ هفته آینده در مناطق جنوبی و شرقی، دما بالاتر از نرمال و در مناطق شمال و شمال غرب دما کمتر از نرمال خواهد بود.
رئیس مرکز خشکسالی کشور با اشاره به اینکه وضعیت دما تا ۲ - ۳ هفته آینده ثابت است، بیان کرد: طی هفته‌های آتی بی هنجاری قابل توجهی از لحاظ دمایی نداریم.
او در پایان بارش در سال زراعی جدید را پیش بینی کرد و گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در سال زراعی جدید، پاییز کمی دیرتر آغاز می شود که در این شرایط کم بارشی در سال جدید خواهیم داشت.
 
(سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها