سه شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۷۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس اقتصاد

جزئیات ورود ۵۰ شرکت بخش خصوصی به بورس تا پایان سال

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با پیگیری مقدمات لازم، پذیرش ۵۰ شرکت بخش خصوصی در بورس تا پایان سال نهایی می‌شود.

حسین سلاح ورزی اظهار کرد: همانطور که در جلسات قبلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به موضوع ورود جدی‌تر این بخش به بازار سرمایه پرداخته شده بود، در جلسه اخیر این شورا نیز گام‌هایی جدید در این مسیر برداشته شد.
به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین مسائلی که همچنان در شورای گفت و گو بحث در رابطه با آن ادامه دارد، تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام از طریق بازار سرمایه است. بخش خصوصی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده و به نظر می‌رسد امکان دست یابی به روشی قابل قبول وجود خواهد داشت.
نایب رئیساتاق بازرگانی ایران، با اشاره به مذاکراتی که برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه انجام شده، اظهار کرد: در جلسه قبلی شورای گفت و گو با امضای تفاهم نامه‌ای میان، سازمان بورس، فرابورس و اتاق ایران، بنا شد با شکل دادن به پنجره‌ای واحد، مقدمات ورود بخش خصوصی به بورس فراهم شود.
سلاح ورزی ادامه داد: در چارچوب این پنجره واحد که پیاده سازی و نظارت بر آن بر عهده اتاق بازرگانی خواهد بود، وضعیت بنگاه‌ها بررسی شده و مقدمات لازم برای ورود آنها به بورس فراهم می‌شود.
وی درباره آخرین وضعیت استقبال بخش خصوصی از ورود به بازار سرمایه نیز بیان کرد: در هفته‌های گذشته، بیش از ۲۳۰ ثبت نام انجام شده و ۴۰ شرکت برای پیگیری شرایط موردنیاز مشاوره خود را آغاز کرده‌اند و ۹۹ شرکت نیز اطلاعات مالی خود را به ثبت رسانده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، ۵۰ شرکت بخش خصوصی در بورس پذیرش شوند.
شب گذشته جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد و در حاشیه آن، وزیر اقتصاد از فراهم شدن مقدمات ورود تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه خبر داده بود.
در ماه‌های گذشته با روند افزایشی شکل گرفته در بازار سرمایه، دولت اعلام کرده حمایت خود از این بازار را ادامه خواهد داد و عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس یکی از گزینه‌های موجود در این عرصه است.
 
(سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها